Uppdatering

gc

Det är egentligen vansinnigt att man inte har tid och blogga längre! Jättetrist, för jag älskar att skriva, men det kommer perioder i livet när man inte har tid att göra sånt som man kanske älskar mest…och just nu är jag inne i en sån period. Förutom att jag jobbar mycket, så har jag blivit mormor-  för andra gången. Wihoo❤❤❤ ! Så underbart alltså!

Jag tycker själv att det låter lite fånigt och töntigt när man hör mormödrar säga ”men ååååh, det är sååå roligt med barnbarn! Det är livets efterrätt…” och blabla med mera. Men det ÄR roligt med barnbarn. Jag har aldrig fattat det där. Jag kan sitta och scrolla igenom bilder på dom, när jag sitter i min ensamhet, och jag finner mig själv sitta och gulla med dom, ibland med väldigt hög volym. Då brukar min 14-åring komma rusande och fråga om Fatima(barnbarnens moder) har mms:at nya bilder på dom? Nä, säger jag, jag tittar på gamla bilder:/ . Men jag blir lika upprymd av dom fortfarande. Det nya tillskottet, en liten ponkelonke vars namn är Gabriel, är SÅ bedårande underbar! Han är inte så där mager, som den lite äldre systern (och som alla mina barn brukar vara i nyfött stadie), så han är inte så där ‘spattig’ vid minsta rörelse. Därför känns han så trygg och tillfreds och han tittar på en med sina ögon, som ser ut att innehålla så mycket visdom. Helt otroligt alltså! Sååå söt och go❤ . Det kommer att bli så spännande att se hans utveckling.

Dottern gick över tiden med graviditeten, samtidigt som hon var svårt sjuk i influensa, så jag ville avlasta de gravida föräldrarna, och tog hem mitt barnbarn, lilla Dalia, ett par dagar. Det visade sig att även hon var drabbad av samma influensa, och sedan dess har vi alla varit väldigt sjuk. Särskilt jag är det synd om(förstås). Det har gått två veckor nu och hostan har blivit värre och värre, känner mig inte så sjuk i övrigt, men hostan – den går inte av för hackor kan jag säga! Jag tycker synd om grannarna om nätterna. Och mina medarbetare på jobbet. Hostan ligger så djupt att man måste ta i ifrån djupet av sina lungor vid varje hosta, och när jag är klar med hostattacken, då har jag full syrebrist i hjärnan(och lungorna till hälften på väg ut)! Alltså jag blir som en zombie i flera minuter …vad ÄR detta för virus egentligen?! Jag har aldrig varit med om nåt så konstigt. Jag har mått mycket värre, egentligen mår jag bra i övrigt, men hostan kommer att ta kål på mig känns det som. Varför ser jag inga braskande rubriker i tidningarna om denna obarmhärtiga hosta?? Jag tycker det är ett världsomvälvande problem som bör upp på nyhetsagendan.

Hostan har dessutom förstört stämbanden, så jag låter precis som en man vars röst ärrats utav mångårigt alkoholmissbruk. Jag jobbar ju, trots allt, och det är inte roligt att svara i telefonen kan jag säga. Folk som ringer förväntar sig att komma till en redovisningsbyrå, och så stöter de på denna härjade mansröst. Jag hör att de tvekar i början, och det är SÅ jobbigt att behöva prata en massa extra genom att jag först måste be om ursäkt för min sträva hesa röst. I början sa jag inget, men jag har insett att förklaring behövs. Det brukar nämligen bli tyst i telefonen, efter jag svarat, och efter en stund kommer: ”Ehhhh…..jaaa ursäkta mig, men har jag kommit rätt? Jag söker en redovisningsbyrå….kan jag möjligtvis ha fått fel nummer…??” : Pinsamt! Jag vill bara att detta ska sluta nån gång.

 

  1. #1 av muslimah på 6 mars, 2015 - 23:08

    !!Mashallah tusen Grattis till er andra barnbarn!
    må Allah skydda er från allt ont inshallah!

    jag behöver maila dig Marie va är din mailadress??
    Vänliga hälsningar Muslimah♡

    • #2 av Marie på 7 mars, 2015 - 07:36

      • #3 av muslimah på 10 mars, 2015 - 17:53

        Okej va bra tack!har mailat tacksam för svar ifall du kan svara på det;-)

  2. #4 av muslimah på 4 april, 2015 - 20:22

    !!!!!!Salam Aleikum syster Marie! Saknar dina underbara dyrbara blogg inlägg om islam!!
    Inshallah kan du blogga snart igen!
    går ju in hörhär nästan varje dag för att se efter nya inlägg;-):-D

    • #5 av N på 18 april, 2015 - 18:20

      Instämmer helt! Vi saknar dig mamma Marie!!!
      /N

Kommentera

