Den nya eran av komplett idioti är här

Steven Emerson är en journalist, författare och ”expert” inom nationell säkerhet, terrorism och specifikt islamisk extremism. När man hör honom i denna intervju så inser man att endast på Fox News i USA kan idioter få dylika epitet. Vi har officiellt nu kommit in i en helt ny era av idioti, det är helt klart. Att en sån människa får den respekten att sitta och prata så att alla hör honom, och dessutom får betalt för det, och kallas för ”expert” visar på den hjärntvätt som den stackars amerikanska befolkningen dagligen genomgår. Om de kallat in en 10-åring för att informera om dessa ‘expertisområden’, så hade de säkerligen fått mer ackurat information.

Vad säger denne ‘expert’ då? Jo han ‘vet med säkerhet’ att staden Birmingham är helt muslimskt, och ickemuslimer kan inte gå in i staden. Även i Sverige(och i flera andra europeiska länder) finns flera autonoma zoner, där man har egna sharialagar och ingen ickemuslim kan eller vågar gå in där….detta är en expert, inkallad för att upplysa en okunnig publik om kunskap som gått dem helt förbi. Jag ser denna typ utan ‘kunskap’ florera både bland ledare och anhängare i Sveriges 3:e största parti.

Efter detta uttalande hamnade han dock i blåsväder, särskilt i sociala medier. Storbritanniens Premiärminister David Cameron kallar honom för en ”komplett idiot”, och Emerson har efter all uppmärksamhet gjort en s.k. ‘pudel’.

– När jag hörde det satte jag min gröt i halsen och trodde att det var 1 april. Vad han borde göra är att se hur Birmingham är ett perfekt exempel på hur olika människor sammanförs, säger Cameron till ITV.

LÄS MER HÄR .

Men han lär väl ändå fortsätta att kallas in som ”expert” på Fox News, då han visat sig ha exakt de kvalitéer de söker efter hos deras expertkommentatorer.

 

 

#hjärntvätt #emerson #idioti

  1. #1 av muslimah på 27 januari, 2015 - 20:53

    !!!!!!!Salam aleikum mammamarie!
    varför bloggar du inte?jag älskar din blogg!inshallah så fortsätter du blogga mashallah så kloka inlägg!!

    • #2 av Marie på 28 januari, 2015 - 16:04

      Salam Muslimah,
      Åh vad gullig du är❤. Jag vill SÅ gärna blogga, men jag är sååå upptagen hela tiden. Jag har massor att blogga om, men när?! Jag sitter vid min dator och arbetar 8-10 timmar/dag, ibland mer, och jag kan inte sitta några timmar till för att göra inlägg….då blir det såhär tyvärr:/ . Men jag tänker göra en uppryckning framöver. Jag har dåligt samvete, faktiskt….

Kommentera

