Gör 3 och få 3

 

Imam al Sadiq a.s sade:

1. Den som gör det till en vana att säga sanningen, hans gärningar kommer att bli förlåtna;
2. Den, vars uppsåt är gott, för honom kommer Gud öka inkomsterna;
3. Den som behandlar sin familj väl, kommer Gud förlänga livet på.

(Khisal by Saduq, vol. 1 p. 88)

three-hearts

  1. #1 av Fatimastulpan på 28 oktober, 2014 - 16:22

    Salam alayakum, Jag hoppas att allt är väl med dig , Jag skulle bli jätteglad om du skulle läsa min blogg och kanske föra vidare den , Jag är en ung tjej som bloggar om islam då blir de om ahlulbayt för jag är shia , tankar och åsikter, mat, tips och mycket mer.

  2. #2 av Fatimastulpan på 28 oktober, 2014 - 16:23

  3. #3 av Alexandra på 31 oktober, 2014 - 11:15

    Hej mammaMarie, min fråga kanske är personlig så du avgör om du vill svara eller inte. Det är en fråga många inte vill tala om. Är du rädd för döden? Varför är frågan så känslig för många? Vad tänker du?

  4. #5 av Amina på 4 november, 2014 - 19:18

    Jag vet inte hur jag ska tacka dig för dessa underbara svar, alla svar vi får utav dig.
    Må Allah alltid belöna dig med det bästa i livet här och i livet efter detta.
    Kunskap är viktigt.
    Hoppas vi ses snart❤️

    • #6 av Marie på 5 november, 2014 - 09:03

      Åh Galobi, tack kära vän för det, det gjorde min dag betydligt lättare🙂.
      Anytime baby, anytime!❤

Kommentera

