Kort uppdatering

Det är helt otroligt vad upptagen man är dessa dagar! Så lite tid, så mycket att göra. Deklarationsårstiden är nämligen inne just nu och många personer med företag är tyvärr ofta rätt så sent ute med att tänka på den… Jag känner att bloggen hamnat på efterkälken och vet inte hur jag ska få ihop det hele, men jag hoppas att saker och ting lugnar ned sig lite så att jag får tid att titta in nån stund då och då och uppdatera lite grann.

Just nu känner jag bara; vilken HIMLA TUR att man inte blevo ett fotbollsfanskap! Det verkar vara ett livsfarligt gebit att slå sig på, folk går verkligen in i ”stödet” till sitt lag med livet som insats. Så skamligt att döda någon för att de håller på ett annat fotbollslag! Det är då man inser att svensken har ‘drabbats’ alltför lite utav riktigt stora problem här i världen. Behöver vi drabbas utav svält, politiskt förtryck eller en galen diktator för att fotbollshuliganerna, som bara söker efter våld och förstörelse, ska sluta upp med det? Eller för att nazisterna i vårt samhälle ska sluta hata människor, bara för att de är människor?

Det är i alla fall skönt att se att vi svenskar kan gå samman emot allt detta våld. Man manifesterar och demonstrerar emot hatet – det trodde jag helt ärligt inte, att man kan mobilisera så mycket folk, ofta på mycket kort tid, emot våldet. Nog är det så att man kan fälla en och annan tår utav glädje!

 

difhif

 

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

