Självbeundran

imam ali

  1. #1 av Anonym på 26 mars, 2014 - 10:42

    Asalam 3aleikum🙂
    Först vill jag bara säga att jag hoppas att du mår bra efter operationen, krya!
    Sen hade jag också en fråga:
    Vi säger ju – Ashadu ina la illah ila Allah, wa ashado ena Mohamad rasul Aallah, wa ashado ina Ali walih Allah. Så jag undrar vad walih Aallah betyder.

    Tacksam för svar

    • #2 av Marie på 26 mars, 2014 - 12:33

      Salam aleykum,
      Tack så mycket, ja jag mår mycket bra nu efter operationen.

      ”Wali” betyder ställföreträdare. Det innebär att wali Allah betyder Guds ställföreträdare. Alla profeter var – förutom att de var Profeter – även Guds ställföreträdare på jorden. Profeten Muhammed(s) var Imam, Sändebud, Profet och WaliAllah. Imam Ali var Imam och waliAllah. Det var han som, efter Profeten(s) bäst kunde uttolka Koranen korrekt. Denna kunskap förde han sedan vidare till sina söner…

Kommentera

