Tips på 5 saker för att, ostraffat, kunna begå alla synder du vill:

5

En person kom fram till Imam Hussain, och bad honom om hjälp. Han sa till honom: ”Jag är en olydig och trotsig man, som inte kan hålla mig ifrån att begå synder.” Imam Hussein (a) svarade honom: ”Gör följande fem saker, sedan kan du begå vilken synd du vill”:

1. Ät enbart ifrån annan än den näring som Gud har välsignat dig med;

2. Bli helt oberoende av det stöd och skydd som Gud ger dig;

3. Välj en plats där Gud inte kan se dig;

4. När Dödsängeln kommer för att ta din själ, avvisa då honom;

5. När änglarna som vaktar helvetets eld vill kasta in dig dit, gå inte;
Därefter kan du begå alla synder du önskar.

(Ref: ”The Radiance of Imam Husayn” av: Sayyid Muhammad Husayn Husayni Tehrani)

  1. #1 av Omar på 18 februari, 2014 - 23:44

    Detta hör till rafida/shia och har ingetn med sunni muslimer att göra.

    viktigt att veta.

    • #2 av Marie på 19 februari, 2014 - 20:57

      Omar: jag tror tyvärr inte att du förstår vad som sägs i inlägget. Gör ett nytt försök och läs det igen.

  2. #3 av muslimah på 20 februari, 2014 - 07:24

    Salam aleikum!
    Spelar nog ingen roll om man är shia lr sunni. för det jag tror marie vill visa här att man alltid kommer att göra synder men allah går inte att lura. Han finns överallt han hör oss ,han ger oss mat som är välsignad, han bestämmer när vi ska dö, han kan förlåta en, utefter våra gärningar i detta liv får vi “biljetten” till dit vi ska i nästa ant. Paradiset lr helvetet …
    Så budskapet med denna text är att alltid bara lita på allah han är allsmäktig och om man stärker sin iman och litar på allah och blir en praktiserande muslim så håller man sig på rätta vägen och kanske kan förbättra sig inshallah! ♥

    • #4 av Marie på 20 februari, 2014 - 08:15

      Đu har förstått helt rätt, muslimah🙂

  3. #5 av dine på 22 februari, 2014 - 03:09

    Salam aleikum! Jag har en fråga jag undrar vad som händer i paradiset? vad utlovas till kvinnan och mannen? är inte så påläst angående detta.. jag har hört om att mannen ska få 72 oskulder eller något sånt jungfurar jag vet inte exakt jag såg detta i en fb kommentarfält och om det e sant varför ska dom få de.. o vad får kvinnan.

  4. #6 av .. på 24 februari, 2014 - 21:43

    Hej ! kan man ha akryl/ gelenaglar när man ber?

    • #7 av Marie på 24 februari, 2014 - 21:53

      Nej det får man inte.

Kommentera

