A small update

I veckan åkte vi till Ullared för storshopping. Det blev ‘the roadrip from hell’, kan man lugnt säga. Jag har redan efter en tidigare resa bestämt mig för att inte åka till detta ställe under vintertid, men tyvärr är jag alldeles för svag för mina barns önskningar och påtryckningar, det kommer att bli mitt fall tillslut det känner jag med bestämdhet. Tyvärr vet de om det också.

Så dagen så väder’experterna’ i TV rådde folket i Skåne och Blekinge att inte åka ut på vägarna då ‘snökanoner’ sköljde in emot land(jo de kallade det faktiskt för det) och ishalka rådde på vägarna, då fyllde jag bilen med familj och åkte iväg mot svenska lågprissshoppingens mecka: Ullared! Jag kan säga att man fick hålla tungan rätt i munnen hela vägen, men fram kom vi i alla fall – i sinom tid. Ditvägen tog 5 timmar, vi shoppade i 5 timmar och sen tog hemvägen 5 timmar även den!! Men vi är nog bland några få som upplevt hur det är att shoppa på Gekås i Ullared i en näst intill folktom affär…det var lokalbor och idioter som var där den dagen…och vi tillhör ju inte kategorin lokalbor.

I helgen var jag och ett urval att döttrar och hedrade Profetens födelsedag. Lite sent omsider(födelsedagen var över ca 3 veckor sedan), men jag tror att det handlar om att man inte sökt tillstånd i god tid. Man hade satt upp ett tält på Gustav Adolfs Torg och där delade vi ut gratis kaffe, kaka och godis till förbipasserande. Kallt var det men givande, även om vi kom dit lite sent…

Jag längtar sååå efter mitt lilla barnbarn, hela tiden! Jag går in på dotterns blogg och kollar in bilder på henne varje dag, eller så kollar jag igenom min mobil, på bilder som Fatima har skickat mig på Daliademdoome. Men jag känner mer och mer att jag måste undvika såna saker, för jag blir toooookiiiig(!!) eftersom jag inte kan pussa hennes levande kinder på bilderna. Idag har jag dock äran att få vara barnvakt, så jag slutar tidigare och ska sedan ila iväg och hämta lilltösen. Jag hoppas att jag inte pussar ihjäl henne bara, så att jag skrämmer bort henne för evigt….

Sötastistaneller…..?

sötastistan

  1. #1 av Amina på 4 februari, 2014 - 13:39

    Masallah, så fin hon är:) Börjar hon inte likna dina döttrar, från när dom var små? Självklart Fatima i första hand:) Kram

    • #2 av Marie på 4 februari, 2014 - 13:48

      Jo jag tycker hon är Fatima upp i dagen när hon var liten🙂. Därför jag måste pussa ännu mer på henne :)! Stackars hos….

  2. #3 av Narmin på 4 februari, 2014 - 14:47

    Vad jobbar du med Marie?🙂

    • #4 av Marie på 4 februari, 2014 - 14:47

      Redovisningskonsult

  3. #5 av Isabel på 21 februari, 2014 - 23:37

    Jag undrar.

    Enligt historien jag har läst om profeten framgår det att han var en pedofil.

    Jag är väldigt nyfiken på hur du, som själv har barn kan hedra hans födelsedag?

    Enligt bloggen verkar du ju kunna jättemycket om islam.

  4. #7 av michaellee2009 på 15 mars, 2014 - 23:22

Kommentera

