Livsprojektet – som aldrig blir av

Ett litet meddelande till mina kära vänner, alla som jag känner…som ställer denna fråga. Jag är SÅ sugen på lite kul, men får aldrig riktigt ihop det hele nu för tiden. Varför det blir så, det vet jag inte.

 

puzz

Just det: snart, mycket snart…..sure…

Men jag tror mina barn har börjat tycka att jag är en tråkig människa, för nu har min mellandotter bjudit mig till en såndäringa JULSHOW! Jag sa bara ”YEEEEYY så kul!!!” men  efter ett tag tänkte jag egentligen ”Nooooo…..då måste jag ju göra en såndär kraftansträngning som jag kom ihåg att man använde sig utav en gång i tiden..jobbigt jobbigt…”

Fast egentligen är det roligt, bara att ha nåt att faktiskt se fram emot! Det kan ju inte bli tristare än mitt liv är just nu i alla fall eller hur? Majj gådd alltså, jag bara jobbar, och sen hem och laga mat och sen sitter jag här hemma. Jag har börjat bli en såndär som jag alltid sett ner på(OBS! Något som kan hända även den bäste alltså, kanske något som alla Sverigedemokrater borde tänka på) dvs en extraordinärt inaktiv människa som, utan uppenbar anledning, inte tar tag i någonting. Jag önskar att nån kunde komma och ge mig några ton energi och hälla över mig, så man blir som en männisch igen.  Jag träffar bara såna som tar min energi, ingen givare…några givare därute?!

Men kanske efter ikväll, och allt dunkadunka som jag antar kommer att infinna sig. Kanske lite energi dunkas in i kroppen så att livsandarna vaknar? Alternativt kommer det att bli en sån stor ansträngning att jag inte ens orkar företa mig att gå till jobbet efter det…we’ll see, we’ll see…

  1. #1 av annokas på 1 december, 2013 - 00:36

    Salam kära Marie.tänkte ha en liten glöggkväll iallafall inom de närmaste veckorna. Och då är du välkommen😉.
    många kramar annokas

    • #2 av Marie på 1 december, 2013 - 00:44

      Salam Selma,
      Naaaw va gulligt. Jag kommer mer än gärna! Jag tänkte ha en också, men jag får ju ALDRIG tummen ur …nån gång…. ever….

  2. #3 av Amina på 2 december, 2013 - 16:04

    Salam min kära vän, jaaa, jag orkar heller inget som tar på ens krafter. Men, kan vi inte göra något som man inte behöver så mycket krafter till, som att fika:)) Jag bjuder, du sms:ar när! Kram

    • #4 av Marie på 2 december, 2013 - 19:38

      Salam Darling, åh jamenvisstskajagdet :)!

  3. #5 av annokas på 2 december, 2013 - 22:36

    Då får vi se då vem som hinner först;) då med glöggkvällen. Låter mysigt med din glöggkväll:) Många Kramar annokas

Kommentera

