Maximum katastrofale!

….eller i alla fall nånting där i närheten…
cry

Ni måste hålla med om att en enorm sorg drabbade oss (Sverige) igår – och det var att vi förlorade vår chans att få spela med i fotbolls -VM nästa år…katastrof!!!! Jag har försökt att inte tänka på det, men nu måste jag bara ge utlopp för mina känslor. Jag fattar bara inte vad dom krövlarna till fotbollsspelare håller på med?! Eller är det tränarens fel? Jag vet då int, men hur kan det bli så urbota fel?

När vi fick brons i VM 1994 tänkte jag YES! Nästa gång…om 4 år, då ska ni få se, för då har vi tränat upp oss så att vi är GULD värda! Men icke alls. Vi har väl möjligtvis blivit sämre och sämre med åren. Har vi ens kommit längre än till kvartsfinal sedan dess måntro? Det värsta är väl ändå att vi idag har med oss vår bästa fotbollsspelare (kanske?) någonsin, dvs Zlatan! Och jag tvivlar på att han orkar hålla sig i samma toppform i 4 år till så att han kan vara med nästa omgång som VM går av stapeln. Finns det verkligen inte någon svensk fotbollsspelare som kan matcha och stödja honom i landslaget? Jag tycker att det verkar lite för otroligt.

Jag sitter och funderar på hur ung en spelare får vara för att få vara med i VM? Jag har ett hett tips till nästa omgång, en som jag tror skulle kunna vara en superspelare i Zlatans lag och det är Zachi Faour. Han är en av Sveriges idag största ”målspottare”(säger man så?), ca 100 mål per säsong låter väl inte helt fel? Han är 15 år nu, så han bör väl vara ‘mogen’ för landslaget om 4 år? Om han inte plockas in, och de inte lyckas övertala Zlatan om ännu ett VM, jag då kan vi väl lika gärna lägga ned VM-projektet för all framtid?

Nu har man inget roligt att se fram emot inför fotbolls-VM nästa år, och jag är SÅÅÅ sur för det.

JÄ@/&”#(/&(KLA fotbollstränarspelareisvenskafotbollslandslaget2013!!!!

Brasilien 2014 – tydligen inget för oss…..vm_kval_2014

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

