Kofi Annan och Letter #53

letter53

Vill ni läsa mer om ”Letter #53”? Följ DENNA länk – Imam Alis brev till Malik al Ashtar  som är en utomordentlig lista på rekommendationer om hur en regent ska styra över sitt folk. 18 inlägg; OBS! man måste läsa inläggen nedifrån och upp – första inlägget är sist i länken och sista inlägget är först.

  1. #1 av Milad på 16 oktober, 2013 - 19:00

    Salam aleykom

    Min kommentar har inget med inlägget att göra. Jag har en en fråga som du inshaAllah kan svara på:)

    Är det haram för killar att ta bort ansiktshår från roten med hjälp av pincett eller andra hjälpmedel? Jag är väldigt tacksam om du även tar med källa i svaret :).

    MVH. Milad

    Tack på förhand.

    • #2 av Marie på 17 oktober, 2013 - 10:02

      Wa aleykum salam,
      Jag har inte något rakt svar just nu. Det enda jag hittar är Ayatullah Syed Ali Khamenai i hans Tauzeeh ul-Masaiyl där han säger att: Ta bort extra hår på de övre kinderna och på halsen med en kniv eller att plocka stråna med en tråd är tillåtet. Jag ska se om jag kan få mer information om detta senare.

      • #3 av Milad på 17 oktober, 2013 - 11:24

        Salam aleykum

        Okej, tack så mycket 🙂

        MVH

Kommentera

