Eid al-Adha Mobarak

 

Happy-Eid-ul-adha-2013-1

Same procedure as always: det är förstås ett dividerande om vilken dag som är Eid, även detta år: en del firar idag, en del imorgon. Själv firar vi imorgon, och det är lika bra det, jag har inte tid med Eid idag. Men hur som helst så önskar jag er alla en glad och trevlig Eid och jag önskar att vi alla möts i Mecka nästa år inshaAllah!

  1. #1 av Sara på 17 oktober, 2013 - 18:46

    Salam Marie!
    Eid Mubarak på dig och din familj! 🙂
    Jag bara under en sak, om man köper något och märker sedan att det är från israel (made in israel) Vad tycker du att man ska göra då.?

    • #2 av Marie på 18 oktober, 2013 - 10:44

      Salam Sara,
      Det händer ju då och då att man inser att något man köpt är ifrån Israel, något som vi muslimer ser som ‘tjuvgods’. Har man köpt något och kan återlämna det så gör det. Om det inte går att återlämna, då är det bara att behålla. Det löns ju inte att kasta bort, det gynnar ju knappast palestinierna och det är haram att slösa. Det är mitt råd i alla fall. Men så långt det är möjligt, så lämnar jag tillbaks, men oftast är det ju frukt och mat som man har råkat köpa.
      Ws

Kommentera

