Norrland!

Det händer inte mycket på den här bloggen känner jag, men det är inte för att jag tappat lusten, det handlar snarare om tidsbrist. För nån vecka sen ringde mamma min och insisterade på att det var hög tid för mig att komma upp och hälsa på: och ropar mamma så kallar ‘plikten’ så att säga, så jag beställde en flygbiljett omedelbums! Jag längtar ju ständigt hem till mamma och pappa, men kan aldrig komma till skott och åka upp, jag behöver nu för tiden att någon pressar mig innan jag gör saker och ting som jag själv egentligen helst vill göra.

Hela sommaren har varit oerhört lugnt på jobbet, men PRECIS när jag beställt biljetten så började det att strömma in en massa jobb – som kunderna ville skulle vara klart helst omedelbart! Så veckan har varit stressig värre, jag har kommit hem kring åtta-nio på kvällarna, och sista dagen, i fredags, fick jag ta in förstärkning: Leila och Ali fick komma in och hjälpa mig. Därför hann jag också med allt, men det var i sista minuten liksom.

Igår, lördag, åkte jag från Sturup och mellanlandade på Arlanda, för att spendera 3 timmar där i väntan på fortsatt flyg till Skellefteå. Jag älskar att sitta på flygplatser och titta på människor som kommer och går. Jag tänkte sitta vid mitt ‘vanliga’ matställe (mitt i smeten liksom) och äta gott och dricka min cappuccino efteråt, och samtidigt studera folk som reser. Jag anlände så till flygplatsen, steg av planet och följde folkmassan ut. Det första jag gjorde var att leta upp restaurangen, så jag gick den vägen, men efter en stund så började det kännas lite underligt, något var fel….där var ju helt folktomt! Var var alla människor?! Hade det hänt en katastrof som jag missat att läsa om i tidningarna? Har Sveriges huvudstad drabbats av nån typ av förintelse?! HUR kan ett lands största flygplats vara tom på folk, förutom några personal? Och jag själv kom ju med ett flyg som var fyllt till sista säte – vart har DOM tagit vägen…funderade jag?!

Dessutom: jag som avskyr större förändringar insåg ganska snart att man gjort och flygplatsen en hel del. Den där restaurangen jag brukar äta på finns inte längre, det är numera ett kafé. Flera kaféer fanns där. Men jag vill ju int fika, jag ville ju äta. Enda stället var Max, burgerstället. Det var det sista jag var sugen på, men vad gör man åt det? De ä bara å äta det.

Normalt tycker jag det är himla skönt och resa ensam, å roar mig själv utan sällskap. Men jag var ju helt inställd på att där skulle vara full rulle på flygplatsen så jag fick lite abstinens – ingen å prata med lixsom… ingen å titta på…lixsom, Så jag var ju tvungen att frekvent prata med första personal som jag passerade. För så fort man går ut från flyghallen så måste man passera kontroll och alla säkerhetsrutiner igen när man ska in. Detta hände ett par gånger, då jag gick ut och rökte ibland. Även 7Eleven fick njuta av mitt sällskap en stund, jag menar jag såg ju vilken tristess han led under han som jobbade där, utan kunder.

Jag fick i alla fall svar på vart alla människor befinner sig, de håller sig hemma. Lördagar är en ‘mellandag’ när det gäller resor i Sverige, ingen ska bort och ingen åker hem denna dag tydligen. Men nog tycker jag ändå det lite besynnerligt att i ett land med 9 miljoner personer + utländska besökare, så är det helt tomt på en sån stor knutpunkt som landets huvudflygplats! Jag tycker att det är ett tecken på att vi har för lite folk i landet, vi borde sätta upp en skylt vid våra gränslinjer där det står:: ”Invandrare sökes!”. För jag tycker ibland att vi har alldeles för mycket plats och för lite folk här i landet.

Nu är jag i alla fall i Boliden, och njuter av att bo hemma hos mamma och pappa igen. Tillbaks i mitt barndoms rum, med samma tapeter och golvmattor som i forna dar. Jag är som tonåring på nytt! Jag sitter och försöker komma på några argument för att jag ska åka tillbaks till Malmö, men just nu hittar jag inga.  Vi får väl se hur det hela fortskrider…

Arlanda i lördags:

123

.

  1. #1 av seyed hossein på 3 september, 2013 - 20:27

    hej
    lycka till .
    ya allah
    Med vänlig hälsning,seyed hossein

Kommentera

