Roliga akronymer

  1. #1 av Zahra på 15 augusti, 2013 - 00:28

    Hej!
    Mitt namne Zahra och jagr shia muslim. Jag vet inte varför men många muslimer har mycket emot shia muslimer, jag vet människor som går runt och säger att shia muslimer tror att vår profet är Imam Ali, vilket han inte är.
    Dom säger också att vi shia är stränga och slår oss själva, vilket inte heller e sant?

    vad är skillnaden emellan shia och Sunni, vem tror på vad?

    Snälla snälla kan du inte göra ett inlägg om det här, så att när människor söker så kommer din text upp, för just nu så kommer det bara upp lögner om att shia är en sekt och Sunni den rätta vägen. Berätta allt om skillnaderna och khaloferna och ahlul bayt

  2. #3 av Dina på 17 augusti, 2013 - 02:36

    Salam alaikum din blogg e riktigt bra mashallah Skulle du kunna skriva l ett inlägg hur man ber alla olika böner
    Och använda lätta ord.. Om du använda arabiska kan du göra svenskt översättning på allt så man förstår ska börja be inshallah såg en video hur man ber på din blogg
    Men denn funkar ej kolla på
    Och jag söker på youtube men hittar bara arabiska tycker de komplicerad och sökt på Google men
    Det är
    Engelska
    Och det är väldigt svårt för
    Mig vill tack så mycket hoppas du kan hjälpa mig inshallah,
    Salam!

    • #4 av Marie på 17 augusti, 2013 - 09:33

      Salam aleykom Dina,
      En bra sida som du kan använda dig utav är den jag bifogar i länken nedan. Om du aldrig har bett förut, eller inte kan arabiska, så rekommenderar jag dig ändå att kontakta någon person som kan guida dig. Man kan lära sig mycket själv, men det är ändå lättare om du har någon som du får se och höra, och be tillsammans med.
      http://duaa.se/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=63

      Lycka till :)!

Kommentera

