Gud välsignar

Originally from InterfaceLIFT.com  http://interfacelift.com/wallpaper/

 .

Profeten sa:

”Gud välsignar sin tjänare som talar med goda fina ord för att vinna belöningen(på domdagen), och den som undviker svordomar och grovt språk för att skydda sig ifrån straffet (på domdagen)”

Tuhaf Al – Uqoul

  1. #1 av followerofahlulbayt(as) på 22 juli, 2013 - 23:27

    Salam alaikom!

    Läste på Leilas blogg att Ni har fixar fransarna och då undrar jag spontant om det inte är ´´haram´´? Jag menar, man duttar ju dessa lösfransarna i lim och klistrar in dom mellan fransarna vilket gör att vattnet från wuduu inte inte når dessa pyttesmå partierna. Det blir alltså (عازل ), alltså har det i princip samma effekt som nagellack ( som också är عازل ). Jag tanker också att dom här fransarna sitter kvar i ett par veckor så det är inget man bara kan ta bort efter mens elr liknande.
    Jag funderade själv på att fixa mina fransar, men när jag frågade en sayyed sa han att det påverkar al wuduu.

    En annan sak jag funderat på är din (och islams) syn på hijaben. Hur ska man bära den? var får man visa respective inte visa av kroppen?
    Åsikter om hijaben som tjejer knyter bak i nacken eller den ´´öppna´´ (lösknutna) hijaben som vissa tjejer bär där man ser halsen.

    Jag hoppas verkligen att du inte ser detta som ett påhopp eller något liknande. Jag skriver och undrar av ren nyfikenhet och hoppas att du svarar. 🙂

    Förresten vill jag också passa på och säga att jag tycker väldigt mycket om din blogg och önskar dig allt gott i denna värld inshaAllah.

    Salam! 🙂

    • #2 av Marie på 23 juli, 2013 - 12:34

      Wa aleykum salam,
      När man förlänger fransarna så duttar de mycket riktigt lim på de de lösa fransarna, och så limmer de dessa lösa fransar – inte på huden mellan fransarna, utan faktiskt PÅ ens egna fransar. Därför är det inte några problem, inte som jag ser det i alla fall.

      Det finns ingen ”min syn på hijaben”. Hijab är hijab och ska dölja hela kroppen(utom ansikte, händer och fötter) samt håret och sitta lös och ledig för att inte avslöja alla former. Om du ser muslimer göra på annat sätt så är det knappast för att islam tillåter det, utan det är något varje person själv får bekymmra sig om en dag framför Gud.

Kommentera

