Instagram

image

image

Se så fina liljor jag fick den gångna helgen på Morsdag. De har precis börjat slå ut och man blir alldeles lycklig av titta på dom. Första bilden tog jag i morse innan jag gick till jobbet, och den nedre bilden tog jag när jag kom hem från jobbet. Se så fort det går! Det roliga med växter är att se dom växa och frodas.

Alla skaffar sig ju Instagram nu för tiden. Mina barn frågar mig när jag ska öppna mitt dito, så man kan följa den och jag ska då följa dom. . -aldrig svarar jag. Man har ju en blogg som folk kan följa, räck int det?

Här kan man ju skriva tweets, lägga ut foton , videoblogga eller skriva långa tunga inlägg i samhällsdebatten. VARFÖR skulle man öppna en drös med andra konton, som man ska komma ihåg användarnamn och lösenord på?

Och jag fråga förstås barnen vad man gör på Instagram: lägga upp bilder från dagen. .. ungefär – fick jag veta. Och HUR kul skulle mitt Instagramkonto vara att följa? Det skulle bara vara foton på min dataskärm, bokföringsrapporter och på min spis med puttrande kastruller osv… det är ungefär så min dag brukar se ut – jag misstänker att eventuella följare skulle lessna efter en vecka. Även jag. Så jag bliver vid min läst, som är min blogg. Och den får gärna fungera som instagram då o då:-)

  1. #1 av Mirre på 31 maj, 2013 - 08:32

    Åhh, du kan tro att jag längtat hit! Jag är i början av min graviditet, och är så trött, mår så illa men samtidigt njuter av allting, därför har orken inte funnits för att klicka mig in här. Jag tycker det är så mycket som finns nu, tweeter, instagram, och så vidare, så mycket man ska hänga på, men din blogg är ju offentligt så, och här finns allting, från historier till egna tankar om livet i övrigt, blir alldeles förvirrad när jag tänker på det hehe

    • #2 av Marie på 31 maj, 2013 - 08:56

      Åååh! Är du gravid?! Så roligt för dig, grattis och hoppas att du får en förnöjsam graviditet, utöver det mer eller mindre obligatoriska illamåendet.

  2. #3 av margaretha på 2 juni, 2013 - 17:33

    Så klokt!

Kommentera

