Dina steg

”Låt dina steg i livet vara som de som går på sanden, man hör inget, men lämnar ett tydligt spår”

– Imam Ali (AS)

  1. #1 av Nor på 30 maj, 2013 - 13:29

    Hej Marie! Måste säga att du har en fantastisk blogg, väldigt lärolik och intressant! Jag är shiamuslim och är villig att lära mig mer om islam, men vet inte varifrån jag ska börja. När jag läser dina inlägg så märker jag att du är påläst och kan mycket om islam. Med tanke på att du är en svensk konvertit undrar jag hur och var du började läsa om islam? Är väldigt tacksam för svar 🙂

    • #2 av Marie på 30 maj, 2013 - 13:42

      Hej Nor,
      Jag började läsa om islam om islam genom böcker på bibliotek och sen så beställde jag böcker ifrån diverse muslimska organisationer. Det var så jag började. Det fanns ytterst lite om islam(från muslimers sida sett) på svenska på den tiden. Idag finns ju massor, men jag läste självklart på engelska det mesta, då det fanns mest information om islam på engelska.

Kommentera

