Vad har du för anledning…?

….att inte utföra (åtminstone) dina obligatorium?

Vi, de flesta av oss människor, som välsignats med alla kroppsdelar, skyller ofta på antingen det ena eller det andra varför vi inte genomför våra uppgifter i livet. Bara Gud vet egentligen hur skamlösa våra bortförklaringar är, för oftast är det inför oss själva som vi förklarar bort oss.

Jag tycker mig inte se att det har något med tro och religion att göra – de som har mindre än andra har definitivt ett annat perspektiv på livet, värderar livet annorlunda och utnyttjar varje andetag bättre än de av oss som har sånt vi behöver. Det finns många exempel på de som har lite, men gör mycket och verkar ha mer innehållsrika liv än vi med alla lemmar i behåll – här är ett exempel:

  1. #1 av Sara på 6 maj, 2013 - 22:25

    Heej mamma Marie 😀
    Älskar din blogg väldigt mycket!! Undrar om du kan länka några Bra sidor om islam, hijab , fikh domedagen mm gärna på svenska, om det inte orsakar besvärligheter för dig 🙂
    Sedan undrar jag om du kan nämna/skriva mer om Imam Mahdi A.S återkomst, eftersom du ser vad som händer nu runtomkring i världen och jag kan minst tänka mig ( och det vet ingen förutom Allah s w t ) ett tredje världs krig, har hört och tittat på en hel del nyheter nu det sistone och det visar lite åt detta hållet. Må Gud belöna dig med det bästa!! Varma hälsningar!

    • #2 av Marie på 7 maj, 2013 - 07:38

      Så roligt att du uppskattar min blogg, det värmer. När det gäller Imam Mahdi så har jag länge tänkt skriva något, men det blir liksom aldrig. Särskilt med tanke på det du nämner, om världsläget, så kan det vara intressant. Vi får se hur det blir…

      När det gäller länkar så gå in här: http://www.dvv.se/ – där finns länkar till många sidor.

      Lycka till ;)!

Kommentera

