Veckan som gick

Under veckan som gått har jag varit och gosat med mitt kära barnbarn, som doftar mumma, och bara sover. Jag längtar tills hon börjar kvickna till efter den, tydligen, mycket jobbiga hitresan till jordelivet. Hon verkar lida av en allvarlig släng utav jetlag, så att säga…

Jag och en väninna till mig har börjat försöka ”ha ett liv”, så att säga – ett utanför familjen alltså. Sakta går det dock, mest eftersom arbete och familjeliv förmodligen mer eller mindre tar musten ur en så man inte har större energi kvar att engagera sig i andra aktiviteter så stapplar vi liksom fram. Jag vill helst bara sitta i soffan, efter man gjort bort alla ‘måsten’ – och invänta sovtiden. Men hittills har vi i alla fall avverkat en teaterföreställning och förra måndagen var vi på en tv-inspelning utav ett avsnitt utav Robins: Soran Ismael och Caroline af Ugglas var gäster. Det var kul att få se en tv-inspelning ‘live’ så att säga. Jag hade nog trott att det var fler omtagningar än det var. Jag kan inte fatta hur den där Robin Paulsson(han som är programledare) kan vara så himla proffsig – han är ju så ung…eller:?! Allt kördes i princip i ett svep! Det trista är att jag missade sändningen, så jag vet inte vad resultatet blev utav vår lilla tripp dit. Får väl se den på webben när jag får tid.

Så har vi helgen då, där lördagen var ett enda långt svep utav ärenden som skulle springas hit och dit, mest sånt som jag skjutit på ett bra tag – som t.ex att handla mat: när det ekar i kyl och andra skåp då tycker jag att inköpen är long overdue, så att säga. Men bäst var väl att jag fick valla min storjänta och nyblivna mamma, Fatima, runt i affärerna för första gången sedan hon fick barn. Även om hon bara varit mamma i ca 10 dagar så är det en bedrift som känns, som mamma alltså. Hon fick känna hur hårt banden mellan mor och barn är, för hon saknade lillDalia redan när hon satte sig i bilen. Och det blir inte lättare med åren heller – att gå någonstans utan sitt barn. Visserligen går det, och man gör det, men själ och hjärta stannar oftast där barnet befinner sig, och man är inte helt närvarande där man själv, fysiskt, befinner sig. Det var lite roligt att se.

Jag avslutade lördagen med vänner, då vi var bjudna hem till väninna på middag. Helt underbart alltså, att bli serverad mat och gottigott efter en ganska så stressig dag när jag inte själv hunnit äta något, det kändes så lyx! Nedan är en av efterrätterna: en hemmagjord gräddtårta, hur god som helst.

Nu är man tillbaks på jobbet, och huvudet snurrar utav debit och kredit. Det är ju deklarationstider och många bokslut som ska upprättas och deklarationer som ska in om senast ett par dagar. Glöm inte att deklarera! Andra maj ska deklarationen vara inne, har du inte gjort den än så gör det NU! Annars blir det bara besvärligt och en hel massa onödiga förseningsavgifter för dig. Om du har ett företag och inte ännu deklarerat: gå gärna in på Ekonomad B&A och hör av dig, så kan kanske jag, eller någon medarbetare, stå till tjänst. 🙂

image

  1. #1 av Olivia på 29 april, 2013 - 20:05

    Haha naw, älskar dina personliga inlägg 🙂 även allt annat såklart. Allt du skriver är så intressant 🙂
    Robins i lördags va underhållande som vanligt haha, det vart kul när dem härmade Jimmie Åkeson Zlatan osv.. Kram på dig!!

    • #2 av Marie på 29 april, 2013 - 20:23

      Tack Olivia Vad gullig du är 🙂 .

      Ja det är inte klokt vad dom härmar bra. Jag måste avsätta lite tid att se programmet. Kanske kom jag med på ett hörn. …?

  2. #3 av Olivia på 30 april, 2013 - 19:47

    Haha ellerhur. Nja jag tror inte.. 😦 Då hade jag nog känt igen dig, men kul hade det varit!! 😀 ❤

Kommentera

