Ännu en titel till mitt namn!

 

Igår, den 17 april, vid 13.00-tiden kunde jag lägga ännu en titel till mitt redan gedigna register av titlar: nämligen Mormor!! Min äldsta dotter födde en flicka som var hel och fin. Ja HUR fin hon var återstår förstås att se, de har infört ännu fler rigorösa regler på BB nu för tiden:  totalt besöksförbud! Inga besökare får komma in på avdelningen, och inga bebisar får komma ut och träffa besökare – man kan bara titta genom glasdörren till avdelningen, som inte ens är anpassad att titta på söta bebisar igenom :(.

Egentligen tycker jag det är bra regler, uppkomna på grund utav risken för RS-virussmitta, men när det drabbar MIG: en nybliven mormor som suktat i evigheter att få lukta på bäbisdoft, så är det rena rama förtrycket!! Jag kände mig kränkt på flera plan, när jag fick lomma iväg hem helt utan att luktat och snuffat på underverket :(! Okej, kanske inte kränkt, men frustrerad i alla fall. Jag fick i alla fall pussa på den lilles mor och far. Och jag slogs verkligen utav så lugn och harmonisk min dotter var, hon utstrålade en slags trygghet som jag aldrig riktigt fått en glimt utav förut. Hon tyckte att det hade gått över förväntan bra, det såg ut som om det inte var nån större match att föda barn. Helt otroligt, det är nog mer stål i henne än jag tidigare anat! Beundransvärt måste jag säga.

Eftersom den lille är född ca 2 veckor för tidigt så måste hon stanna på BB ett tag, fram tills hon kommit igång med amningen i alla fall. Det kan ju ta en dag, eller en vecka! Man vet aldrig.

Idag bjuder jag i alla fall mina kollegor på födelsedagstårta, sen blir det att snabbt avsluta ett bokslut och sen skynda mig hem. Jag har inte bara fått ett barnbarn, alla mina barn är hemma nu. Sonen, som bor i Trollhättan, tog första bussen hem till Malmö för att beskåda underverket som kommit till jorden. Så jag ska hem och njuta av att alla är samlade under taket, i väntan på dotterns frigång från BB. Vi alla lääääängtar!! Och jag bara dööör av lycka, igår var det första dagen detta år som det var plusgrader i hela landet, min dotter och hennes man fick sitt första barn (och jag mitt första barnbarn) solen sken och alla fåglar kvittrade – och i vårt hem skrek vi alla som galningar av lycka och spänning att få en alldeles egen bäbis i huset. Den 17 april kommer att vara en mycket viktig dag på året hela livet framöver!

 

 

  1. #1 av Anonym på 18 april, 2013 - 09:54

    Va kul, Grattis!

  2. #2 av Sanne på 18 april, 2013 - 10:15

    Grattis till barnbarnet 😀

  3. #3 av Olivia på 18 april, 2013 - 10:19

    Tusen grattis till Fatima och hennes man och grattis till mormor-titlen! Hur känns det??:D är så glad för er skull och längtar ivrigt tills Fatima uppdaterar! Skönt att allt har gått så bra, ta hand om er!! ❤ många kramar

  4. #4 av Elin på 18 april, 2013 - 14:31

    Grattis mormor!! 🙂 massa kramar

  5. #5 av muslimah på 18 april, 2013 - 16:55

    Mashallah allahu akbar hjärtligt gratulationer till er alla!! Må allah under lätta allt för er alla inshallah alla mår bra! Kramar från konvertiten j

  6. #6 av Amina på 18 april, 2013 - 17:28

    Ännu en gång, STORT GRATTIS, till baby:) Skönt att läsa att Fatima mår bra, gratta henne och hennes man till deras nya familjemedlem. Jag kan riktigt se hur Ni hoppar av glädje::)) Kramis…

  7. #7 av N på 19 april, 2013 - 06:34

    Stort GRATTIS till hela familjen 🙂

  8. #8 av Camilla på 19 april, 2013 - 12:22

    Åh MammaMarie vad underbart du skriver! Blir alldeles tårögd och riktigt känner hur er lycka smittar av sig, MashaAllah.
    Hoppas allt är bara bra med mor och bebis, att allt går bra och att dom snart får komma hem från sjukhuset, InshaAllah.
    Stort Grattis ännu en gång
    Kramar

  9. #9 av Ala på 19 april, 2013 - 13:07

    Åh grattis Marie! Vilken underbar nyhet. Kram!

  10. #10 av Ziz på 19 april, 2013 - 15:34

    Såå kul stort grattis till er ❤ såå mysigt med en liten nu i familjen 😉 massa kramar
    Nu väntar vi på uppdatering från Fatima i bloggen ;)) lycka

  11. #11 av Lulu S på 19 april, 2013 - 22:14

    Ohhhh vilket gladje och skoj! GLATULERAR! Alef mabrook!

  12. #12 av Torun på 20 april, 2013 - 22:24

    Grattis mormor!!! 🙂 Fick höra om den hjärtegoda nyheten idag.

  13. #13 av Nourah på 28 april, 2013 - 19:54

    Grattis mormor

Kommentera

