Min nya snygga väska!

image

Jag har varit på jakt efter en jobbväska i ett halvår nu. Och eftersom jag inte bara vill ‘nöja’ mig med vad som helst, utan vill köpa EXAKT det jag vill ha, så har det tagit sin lilla tid. Men så har jag hittat precis det jag ville också. HUR himla snygg är den inte!??! Och mest viktig i en väska-enligt mig-är förstås en väskas inredning! Och den är precis som jag vill ha den. Sen är den gjord i kalvskinn, så den håller kanske några år. Supernöjd :-)!

  1. #1 av Ella på 13 april, 2013 - 21:59

    Selam Marie!

    Oj vilken vacker väska, kommer passa dig utmärkt inshallah. Vill passa på att ställa en fråga som jag funderat på dem senaste dagarna, om man är gravid ber man då som vanligt eller är det något annat som gäller? och hur blir det efter graviditeten?

    Ws

    • #2 av Marie på 15 april, 2013 - 07:52

      Salam Ella,
      När man är gravid så ber man precis som vanligt. Om man blir för stor o tung så kan man sitta och be:alternativt på golvet eller på en stol och använda en bordsyta för sedjoud.

      När man har fött ska man vänta 10 eller 14 dagar – jag minns inte precis hur det var. Sedan ska man duscha ghosl osv. Jag ska kolla upp och svara senare på det om jag kan och hinner. Det är ju en viktig fråga även för oss i dessa dagar, inte minst för att min dotter ska föda snart :)!

  2. #3 av S på 14 april, 2013 - 15:13

    Mamma Marie, Salam Aleykom min syster!
    Jättefin väska mashAllah och jag älskar färgen på väskan!

    Jag kom fram till denna hemsida och såg att det fanns föreläsningar man kunde lyssna på och började hoppa lite bland dem till jag såg titeln på föreläsningen jag länkat. Började lyssna på den och hann bara lyssna 20 minuter och redan då hade föreläsaren hunnit kalla shiamuslimer för kofar, dumma, judar, hundar, att man ska akta sig för dem, inte ens säga salam till dem och en massa andra elaka falska saker. SoubhanAllah, jag förstår inte hur man kan tycka så ont om sina syskon i islam och ha så mycket hat emot varandra. Jag blev alldeles mörkrädd och stängde av den! Egentligen har jag ingen fråga till dig Mamma Marie utan ville bara få ut detta.

    http://www.islam.nu/troslaera-aqidah/86-sanningen-om-shia-del-1

    Mvh en syster i islam!

    • #4 av Marie på 15 april, 2013 - 07:48

      Det största hotet mot oss muslimer är inte de som inte är muslimer, inte ens de ickemuslimer som motarbetar oss – det största hotet kommer ‘inifrån’ så att säga. Dvs från muslimerna själva. När okunniga muslimer hör dessa ”muslimer” prata på det där sättet, då kommer de att suga åt sig detta som en svamp. Och sen så får deras efterföljare inte heller diskutera islam med shiamuslimer, de anser det vara ‘haram’. Eftersom de från början (ofta) är okunniga i islam, ibland till o med analfabeter, så tror de blint på det deras imamer säger, och följden blir att de blir mer eller mindre hjärntvättade. De ser shiamuslimer som de största förrädarna i världen för dom. Varför tror du att så många shiamoskéer och event i Irak, Afghanistan och Pakistan blir attackerade utav ‘självmordsbombare’? Det är på grund utav dessa ”imamer” och ”shejker”, som garanterat står på Usa:s lönelistor.

  3. #5 av syster på 19 april, 2013 - 20:22

    Man väntar tills förlodningdblödningarna tagit slut efter förlossningen vilket tar olika tid för alla. Vissa tar det 5 eller 6 veckor för och andra mindre.då gör man ghusl och sen ber man som vanligt. Äter man daddlar tar blodet slut snabbare, vilket profeten isas mamma gjorde, och jag sj med. Fungerade jättebra

Kommentera

