Historien om Adam och Eva

För snart ett år sedan började jag skriva ned historien om Adam och Eva. Jag har läst om deras historia, som fascinerar mig. Jag började skriva ned det jag fann och gjorde en svepande historia av det, som jag tänkte att jag senare skulle strukturera upp och förfina. Detta har dock inte hänt. Visserligen har jag suttit med den några gånger, men jag får liksom inte till det på något sätt.

Nu har jag fått frågor kring Adam och Eva, och deras efterkommande, så jag tog fram historien än en gång. Men jag inser att jag inte kommer att få till det den här gången heller, för jag har inte tid att sitta med den på det sätt jag hade velat, så jag tänker lägga ut Historien om Adam och Eva precis så som den är – på vinst och förlust. Just nu är upplägget i storyn mer som en barnbokshistoria, men hav tålamod med den ändå. Ibland kan även barnböcker lära en något. I värsta fall kan ni ju skriva ut inläggen, häfta ihop och använda som godnattlektyr till barnen :)! Men svar på de frågor jag hittills fått, finns med i inläggen i alla fall…

will be continued…

  1. #1 av Norrania på 22 oktober, 2014 - 18:02

    salam! undrar vart/hur du fick dessa informationen ifrån? tack på förhand !

Kommentera

