Effektiv grammatikundervisning

Facebooksidan ”Sverige Mot Särskrivning” har ett ypperligt tips på hur våra unga (och kanske även de något äldre medborgarna?) enkelt kan lära sig enkla grammatiska regler. :

sms

  1. #1 av Ali Johansson på 11 mars, 2013 - 07:48

    Jag är så duktig på att sär skriva:p

    • #2 av Marie på 11 mars, 2013 - 11:18

      Du är kungen av särskrivning!! Du måste lära dig någon gång. Då kan du bli kungen av rättskrivning istället :)!

  2. #3 av Anonym på 11 mars, 2013 - 08:43

    Hej,

    Har en fundering som jag tänkte att du kanske hade svar på.
    När jag lyssnar/läser koranen så känner jag ibland att den inte är ordentligt strukturerad. Det jag menar är att om en sura har 200 verser så handlar dessa oftast om skilda ämnen. Istället för att samla allt som har med ämnet i en sura eller åtminstone så att verserna ligger efter varanda så har man satt enstaka verser i varje sura.

Kommentera

