Fredagens middag

image

Idag blir det grillad kyckling o ris. Något sen middag också, men gravida dottern med make är här också så det gör inget.

  1. #1 av Nadje på 16 februari, 2013 - 11:52

    Mm kycklingen ser jätte god ut! Kan du inte börja lägga ut lite recept? Jag har tröttnat på min man och behöver inspiration 🙂

    • #2 av Marie på 16 februari, 2013 - 12:25

      Jaså, det låter oroande – jag hoppas att du menar att du tröttnat på din mat, och behöver inspiration. Om det är din man du är trött på så kan jag visserligen ge dig råd, men jag tror att jag föredrar att avstå :).

      Recept är jag rätt så dålig på tyvärr. Folk som vill ha recept vill gärna ha exakta mått. Jag tycker själv det är jobbigt att följa recept. Jag tar vad jag har, och blandar kryddor allt efter ungefär hur jag vill att rätten ska smaka…resultatet är (tyvärr?) att min mat aldrig blir exakt likadan som förra gången. Jag önskar att jag var lite mer exakt, men jag kör ‘freestyle’ på allt – ofta även bakning. Men jag kan ju försöka någon gång att skriva ned recept, det vore ju inte helt dumt faktiskt:).

  2. #3 av Nadje på 16 februari, 2013 - 13:59

    Hahahaha, ojsan jag menar min mat. Jag måste ja tryckt fel på mobilen…

    Ja, jag är likadan ibland blir det jätte gott och biland jätte äckligt. Nu när jag är gravid så orkar jag aldrig laga mat och jag tycker synd om min man haha så jag försöker få lite mat inspiration 🙂

  3. #4 av Fatima på 19 februari, 2013 - 20:09

    Det var så smaskigt så. 🙂

Kommentera

