Grattis Yomyom!

Idag är det 12 år sedan jag blev mamma för fjärde gången! Min lilla bebis fyller 12 år idag, sista året kvar inför tonårstiden – det blir till att försöka njuta av livet medan det varar….

Min lilla plutt är inte en så särskilt liten plutt egentligen, snarare en mindre variant av en kvinna. Men ändå; hon förblir alltjämt min lilltjoppa, min lillyomyom. Hon har utvecklats så otroligt på sistone: hon är ”duktig i huvudet”, så att säga – alltså klok och intelligent och mucho bra i skolan – men hon är även en liten atlet: hon har börjat boxas, och är SÅÅÅ himla duktig! Hon ser ut som ett proffs när hon skuggboxas – jag är SÅ stolt! Visserligen är jag inte mycket för boxning, ja rent ut tycker jag det är för jävligt med boxning, men det visar sig vara den enda idrott som hon verkligen gillar – och hon har provat en hel del. Och om en tjej i den åldern verkligen gillar något, då ska man försöka uppmuntra det, så länge det inte är risk för livet. Även om jag själv verkligen inte gillar det.

Dessutom tror jag det kan vara rätt så hälsosamt att ha något att slå på när tonårshormonerna börjar krypa i kroppen på en. Då kanske den värsta frustrationen pyser ut, och så får jag en lugn och mysig tjej hemma….kanske lyckas intresset för boxningen hålla i sig under de närmsta 8 år, ända fram tills tonåren är slut! Vore fabulous!

Grattis älskade Meriam – mammas Blomma!

Hittade ingen bild med Meriam ensam så fick ta denna: här är hon på boxningen tillsammans med en kompis, när de fick medaljer för olika bragder. Hon fick sin för sin hundraprocentiga närvaro på boxningen under gångna termin! 

  1. #1 av meriam på 18 januari, 2013 - 20:33

    awww tack mammi ❤ ❤

    • #2 av Marie på 18 januari, 2013 - 22:10

      Vassego Galobi!

  2. #3 av Iranier på 21 januari, 2013 - 08:55

    Vilken mor som stödjer sitt barn på detta sätt 😀
    Jag tränade boxning några år och de första sex månaderna visste min pappa inte att jag tränade boxning eftersom han ogillade att jag tränade kampsporter han ville att jag skulle bli fotbolls stjärna och jag hatade fotboll

    • #4 av Marie på 21 januari, 2013 - 14:40

      Ja, det är typiskt föräldrar att försöka leva genom sina barn. Men du för tänka att pappa ville ditt bästa: han vet att om du blir fotbollsstjärna så har du störst chans att tjäna de stora pengarna, boxning ger sällan stor utdelning. Dessutom så är boxning lite mer skadlig, i alla fall antar jag att riskerna för hjärnskador är större inom den sporten. Så det är lätt att önska att ens barn väljer en annan sport än just den. Alla protester från föräldrar brukar vara för barnens bästa även om det inte alltid känns så. Och det är ibland svårt också att som förälder inse att det bästa kan vara att släppa på protesterna, för man kan döda ens barn drömmar också om man inte tillåter dem att prova saker de är nyfikna på. Jag tycker om att möjliggöra idéer för andra, särskilt för mina barn.

  3. #5 av Amina på 22 januari, 2013 - 12:22

    Grattis Yomyom:)

Kommentera

