Hur sorteras kummipitar, måntro?

Det blir inte mycket uppdateringar nu för tiden, känns det som. Men jag tänkte passa på och sprida lite svensk kultur omkring mig. Inte alla svenskar har varit i de mer norra delarna av landet, och insett att alla SVENSKAR inte pratar riktigt på samma sätt som man gör här nere….

Jag hittade en pedagogisk liten bild som verkligen, på pricken, avspeglar hur man talar norröver. Bilden är visserligen från Kiruna, men språkgränsen börjar – låt mig säga; strax söder om Arvidsjaur (där jag är född) och uppåt resten av landet. Och det är ingen överdrift – det är äkta svenska! inga jäkla invandrare är inblandade i nedanstående:

.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

