SD:are – den idealiske svensken!

Jag tror att jag börjar greppa Sverigedemokraterna(SD) nu! De menar att invandrare, ja alla raser förutom svenskar förstås, som finns i Sverige ska assimilera sig och bli så svenska som möjligt, detta riktas dock särskilt till den mycket heterogena gruppen muslimer. När man frågat SDs företrädare vad en svensk/svensk kultur är, så får man inte något riktigt svar, det tycker jag är lite konstigt.

Men nu har jag ju förstått det hela: SD:s företrädare är självklart stilbilden för hur en ”riktig svensk” är. De har gått in till hundra procent för att vara ”riktiga svenskar”, för att de nya raser som kommer in till Sverige ska kunna veta hur de ska leva och uppföra sig för att bäst och snabbast assimilera sig till den svenska urkulturen.

Vad jag hittills kunnat utröna om ”en riktig svensk”, genom att studera SDs företrädare, är att svensken är:

Våldsamma uppviglare: http://www.expressen.se/nyheter/almqvist-och-ekeroth-bevapnar-sig-med-jarnror/

Kvinnorförnedrande: http://www.expressen.se/nyheter/sd-toppens-attack-skit-i-den-lilla-horan/

Hetsa folk till mord: http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/article1244383/Sverigedemokrat-skrev-rasistiskt-pa-Facebook.html

Stödjer terrosism: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/sd-politiker-vill-ge-breivik-asyl

Skapar egna historier för att konspirera mot andra, vilket även visar att vi svenskar gärna konstruerar falsk vittnesmål: http://www.sn.se/nyheter/gnesta/1.1463397 , http://expo.se/2012/isovaara-lamnar-riksdagen_5502.html

Glädjer sig över andras tragedier, för att man ser sig kunna ta några politiska poäng på dom: http://www.expressen.se/nyheter/sd-gjorde-bort-sig-pa-twitter-om-terrorspekulationer/

Drogmissbrukare, SD:are är allmänt kända för att supa mer än genomsnittet i Riksdagen- man kan säga att dom är suputer allihop i princip. Även deras väljare: http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/692230-riksdagsledamot-falld-for-knarkbrott

Skiter i skola och utbildning: (då endast 9% av deras väljarkår har någon högskoleutbildning – genomsnittet för andra partier är 22%) http://www.henrikoscarsson.com/2008/11/sd-vljarna-kartlagda.html

Ja, som svensk ska man, om man ser till SD:are både som politiker och deras väljarkår, vara otroligt bitter. Man ska skylla ALLA sina tillkortakommanden på så många andra människor som möjligt. Inget är ens egna fel, om man är svensk, det är alltid den svagaste länken i samhället som bär ansvaret för att saker går åt helvete i det här landet.

Om bara dom jäkla invandrarna kan lära sig att kopiera ovanstående, så skulle de kunna integreras in i det svenska samhället, ja till och med ända in i Riksdagen :)! 

Så min uppmaning till er invandrare, särskilt då muslimerna, är att kopiera Sverigedemokraternas företrädare, för de vet bäst hur en riktig svensk ska bete sig. Sammanfattningsvis kan man säga såhär: en svensk ska visa en polerad fasad utåt, så att inte det ruttna under ytan syns….problemet kan dock vara att fasaden krackelerar, så förbered er rejält med spackel…

 

.

.

, , ,

  1. #1 av Aliyah Hussain på 30 november, 2012 - 01:09

    MashaAllah Marie,du har en jättefin blogg….Är själv konvertit till shia sen slutet av 1993…Upprinneligen från Norge…Bor i Malmö och bott här de senaste 3 åren…Bodde före det i Göteborg 9 månader….Måtte Allah swt välsigna dig och din familj…Ameen.

    • #2 av Marie på 30 november, 2012 - 01:13

      Åh, så roligt att höra! Så då har du varit muslim riktigt länge alltså, snart 20 år. Du skriver väldigt bra svenska, med tanke på att du bott här bara i tre år? Är du kanske svensk? Tack för att du uppskattar min blogg och du är alltid välkommen åter! Ställ gärna frågor om du har några, ibland ger frågor upphov till nya inlägg och det gillar jag 🙂

  2. #3 av Aliyah Hussain på 30 november, 2012 - 08:16

    Har kunnat prata svenska sen jag var 5-6 år pga TV,….Vi fick in svensk tv där vi bodde(Fredrikstad)eftersom det var nära gränsen….Från jag var 4 år såg jag på mycket svensk tv så jag lärde mig från Astrid Lindgren filmer,Dr.Snuggles,Katitzi,Trolltider och andra svenska program….Det första var nog Fem Myror är fler än fyra elefanter(då var jag 4-5 år)….Så när jag ser det nu med min yngsta på 6.5 så kommer minnen från min barndom strömmande heheh….När jag var 5-6 år lekte jag att jag var Emil haha….Långt hår och blå mössa…Hahhahaahahahahah….LMAO!

Kommentera

