Lördag

Jag är helt slut, och hela kroppen är ledbruten. Det gör ont både att sitta och att stå – men ändå har jag haft en underbar dag! 

Vi steg alla upp tidigt i morse, maken skulle ut och laga bilen, sen besiktiga den. Jag och Yomyom har skrapat väggarna i hennes rum, för de ska spacklas och målas om. Hon är så glad. Imorgon, om vi hittar någon som har en bil med dragkrok, ska vi iväg och köpa säng och möbler till hennes rum. Det ska bli så kul att inreda och pyssla. 

Sen har jag flyttat runt möbler från rum till rum och designat om lite i mitt eget sovrum också. Hade ingen aning om att vi hade SÅ himla tunga möbler. Hela dagen har jag påmints om min son, som flyttat hela vägen till Trollhättan. ”Tänk om Ali var här – då skulle han ha tagit skrivbordet på ryggen och flyttat det”, eller den gigantiska garderoben i hallen… eller bokhyllan i sovrummet… ja, han är alltid saknad förstås, men särskilt en dag som denna märker man hur mycket han hjälper till och ställer upp här hemma så fort det är något på G. Och det blir man ju glad för.

Sovrummet blev underbart! Även om det bara är början, så är det SÅ stor skillnad. Hur har jag inte kommit på det förr…?! Ibland måste nån annan börja snurra hjulen för att man själv ska komma på idéer. För ovanligheten skull var det min man som startade det hela den här gången. Jag har hundra saker kvar, som jag helst vill slutföra idag, men jag känner att det nog är dags att lägga av för dagen. Jag måste ju ha kvar lite energi i morgon också, det lär bli en hel del kånkande och bärande då också.

Dags att poppa lite lördagsmys och borra ned sig djup i soffan, Colombo börjar ju snart :)! Ha en trevlig helg.

  1. #1 av G på 14 oktober, 2012 - 16:21

    Åhhh det kommer säkert bli super fin! Meriam måste blogga och lägga ut bilder på allt 🙂 Ha en härlig söndag!

    • #2 av Marie på 14 oktober, 2012 - 19:44

      Åh, så roligt höra från dig :)! Hoppas du har det bra, inshaAllah. Jag ska säga åt henne att blogga om det hela. Kram på dig!

  2. #3 av G på 16 oktober, 2012 - 16:00

    ni är mycket saknade allihop 😦

Kommentera

