Hemma

3 veckors semester. Ett långt avbrott ifrån vardagen, nog hade man trott att man skulle haft lite mer tid att uppdatera på det här stället. Men tydligen inte! Nu är vi hemma i alla fall, och åter till vardagen. Enda skillnaden är väl att man inte äter något under hela vardagen, eftersom det är Ramadan månad. Men annars är allt som det brukar. Vardagslunken ser likadan ut vare sig man haft semester eller inte. Det är bara så himla mycket jobbigare att gå tillbaks till den efter ett semesteravbrott. Nästan bättre då att aldrig ta semester. Eller åtminstone bara ha ett avbrott i några dagar åt gången…. men då skulle man ju knappast hinna träffa mor, far, syskon och alla andra släktingar. Så man får väl vara nöjd med hur det är.

Jag har i alla fall haft en sån underbart härlig tid uppe i Västerbotten och Lappland – mina gamla hemtrakter. I mitt normaltillstånd längtar jag alltid upp dit igen, och alltid efter mina syskon och föräldrar. När jag varit upp dit och hälsat på skulle man tro att det skulle kännas bättre, men jag tycks inte bli mätt på att återse dom. Men sånt är ju livet, det är bara så.

Fastandet går över förväntan bra, än så länge. Det brukar ju gå bra de första veckorna, sen går det bara neråt sista veckan och sista dagarna brukar jag försöka röra mig väääldigt långsamt för att göra av med så lite energi som möjligt. Men redan nu känner jag att det är besvärligt på jobbet, för man ska ju prata så himla mycket, ibland i alla fall. Ringa samtal är värst, man är ju så torr i munnen, och ännu värre blir det när man pratat en stund. Det är dock värst mitt på dagen, sen går även det över. Då allt i livet är övergående så är det bara att härda ut, det blir ju ändå bättre tillslut…

Nu är kl snart tolv på natten. Jag ska upp ca kl 2.00 och äta, sedan be och sedan lägga mig. För att stiga upp igen ca kvart över sex och gå till jobbet. Det blir lite upphackat med sovandet, och jag har lite problem med att somna på dagtid, efter jobbet så att säga. Jag får bara skärpa mig där litegrann känner jag. 

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

