Myggjävlar!!

Just nu befinner jag mig uppi Myggland. Det har visserligen varit värre myggtider, men jag är redan less på myggj*vlrna…!!! Fastän jag sitter i myggfritt rum, för tillfället, så känns det som dom fortfarande jagar mig…det kliar och sticks på kroppen lite här och var. Men, vissa somrar har man inte kunnat andas med öppen mun, för de jvlrna flyger genast in och trängs där inne, i näsan och …. ja ÖVERALLT!!! Så man ska int klaga alltför mycket. Men jag gör det ändå 😦

För de sydlänningar som inte känner till problemen med dessa flygfän kan ju besöka facebooksidan MYGGJÄVLAR, för att få en mer daglig uppdatering av folks uppfattning och åsikter om dom.

Just det: såhär ser man ut om man råkar sitta stilla en liten stund utomhus. Därför är det bäst att vara hyperaktiv när man väl her sig ut i friska luften.

.

Här är ett av bidragen, på facebooksidan, till kategorin ”värsta myggbett”. Såhär har jag dock själv aldrig sett ut, men så är man ju mer eller impregnerad, sen födseln också, utav det där jäkla mygg-giftet (eller vad det nu är) som de sprutar in.

.

Inte ofta man ser folk glädja sig över spindlar, särskilt de stora och fula, men på MYGGJÄVLAR är glädjen stor när en mygga blir fångad och uppäten av en spindel. I konkurrens med myggor är spindeln tydligen att föredra… och det är nästan på gränsen att jag håller med. Om man stampar ihjäl en spindel som passerar revy, så återstår ju inte direkt 9 999 st till att ta ihjäl, som det är med myggor.

2010 hölls ett något annorlunda typ av mästerskap i Estland. VM i myggjakt. 400 mygg fick till slut sätta livet till i tävlingen. Vinnare blev estländaren Rauno Luksepp som knep 38 myggjävlar inom loppet av tio minuter.

 

  1. #1 av A på 19 juli, 2012 - 01:57

    sickkkkkkkkkkkk 😥

  2. #2 av Svarten på 19 juli, 2012 - 07:21

    Fick du mitt e-brev? Du vann boken. Jag måste veta vart jag ska skicka den.

    • #3 av Marie på 19 juli, 2012 - 09:03

      Ojoj, Svarten, jag har inte kollat min mail sedan jag reste! Tack vad glad jag blir – att jag vunnit något för ovanlighetens skull!!! :)!

Kommentera

