Sally Oldfield

Jag har sällan hört någon prata om artisten Sallly Oldfield, en 80-tals artist, och jag tycker det är lite konstigt. För hon har mycket vackra sånger, jag tror inte det är många som faktiskt är dåliga. Ungefär som Sade; de ligger på en skala om Mer eller Mindre bra… men aldrig dålig.

  1. #1 av Ella på 14 juli, 2012 - 13:18

    Selam Alaykum underbara Marie!
    Det va ett bra tag sen jag skrev till dig men nu är det dags igen 😀

    Jag har en vän som varit förlovad eller islamiskt gift med en kille i några år för att dem inte skulle göra något som va haram. Nu har det dessvärre inte funkat med denna kille som hon hade önskat och nu är hon jätte orolig att ingen skulle vilja ha henne efter detta. Hon har inte gått hela vägen med denna kille om du vet vad jag syftar på men det har ju varit ”mys” så att säga. Är det sällsynt att män vill ha henne eftersom hon ”varit” med någon Annan, är det svårare för henne att hitta någon annan pga detta. Detta är kanske en dum fråga men vi både ser upp till dig eftersom du är en underbar och klok person. Hoppas du kan svara inshallah.

    Ws

    • #2 av Marie på 16 juli, 2012 - 12:55

      Salam Ella,
      Det där är bara dumheter. Inte kommer hon att ha det mycket svårare att hitta en man att leva med, allt hon har gjort har ju fallit inom ramen av halal – så att säga. Det finns visserligen de som påstår att så är fallet, men det tror jag knappast. De som har problem med den saken slipper hon ju att gifta sig med hur som helst, och det är ju bara till hennes fördel. Män som räknar på det viset vill vi kvinnor inte leva med ändå. Tänk på att alla Profetens fruar, utom en, hade varit gifta förr – och var alltså inte oskulder. Om dessa kvinnor ”dög” åt den främste av männen, varför skulle vi då inte ”duga” åt det, i jämförelse m Profeten, avskrap av män som vi har att välja på idag?! De män som tror sig vara ”för god” för att gifta sig med en skild kvinna kan hoppa och fara, helt enkelt.

      Så hon ska inte bekymra sig över såna petitesser, oavsett vad någon annan säger. Och se det som en bra gallringsmetod; att de som inte accepterar en skild kvinna, de anser sig bättre än henne – och då är han förmodligen också en jävel att leva med(om du ursäktar mitt hårda uttryck). Och då ska hon vara glad att slippa honom :)!

  2. #3 av zulqarnain på 16 juli, 2012 - 14:22

    Egentligen är det fel av mig och lägga mig eftersom Marie har skrivit väldigt övertygande gällande detta men om det är ok för er så skulle jag vara glad om jag fick komma med en killes syn på det hela.
    Som Marie sa vi är inte bättre än profeten och det skulle till och med vara en ära och få följa hans sätt och leva. Inom Islam är det inget fel och gifta sig med en kvinna som har varit gift det är me manligt och göra det eftersom det visar att man är självsäker och att man inte endast är ute efter det sexuella världen.

    tillägg är att om en riktig man tvekar beror mer på att han undrar varför hon har skiljt sig och inte på att hon har varit med någon annan man och det är varje man och kvinnas rätt och veta innan de går in i en seriös förhållande.

    Tex i Iran var det väldigt vanligt att när en broder blev martyr i kriget så gifte sig broderns bror med henne ifall hon tackade ja. hans anledning var att han ansåg att hon var en underbar dam och han var rädd att hon skulle tacka ja till första bästa kille på grund av förlåt att jag säger det en del damers osäkerhet. det visar sig att även en kvinna i Sverige känner oro efter en skilsmässa men detta är så fel så det kan vara eftersom Gud kommer ge dig den man förtjänar.

    Får jag även komma med ett råd och denna råd kommer jag linda in i en historia?

    Flera personer får träffa största målaren genom historien och konstnären säger att av alla mina 1000 tavlor får ni välja den en av dessa. alla springer och försöker hitta den vackraste och den bästa och den som konstnären har lagt mest tid på.
    en av dessa personer som är smart går över till konstnären och frågar jag skulle vilja be dig om en sak och det är att du pekar ut den som du anser är bäst, vackraste och mest värdefulla av dina konst och konstnären pekar ut den som han anser är bästa vackraste och värdefullaste.

    så en kvinna och en man borde gå till källan och be om den som passar henne själv, din vän ska inte vara orolig, be till Gud som har skapat oss och känner oss bättre än vi själva gör om en person som passar henne på alla sätt.

    • #4 av Ella på 16 juli, 2012 - 19:33

      Selam igen och tack för erat kloka svar mashallah 😀 jag tror innerst inne att hon kommer hitta en underbar man inshallah men hennes svar är alltid en man vill hellre ha en ”orörd” kvinna än en ”rörd”. Fallet må vara sådan för vissa män men kanske inte för alla? Jag tycker det är oerhört intressant att höra både vad män och kvinnor anser

      Ws

Kommentera

