Ankomst: Boliden

Salam! Ja nu har vi då äntligen anlänt till Boliden och till min kära mor och far. Det känns sååå skönt att det går inte att beskriva med ord, det måste upplevas helt enkelt!

Jag och Yomyom hade 2 underbara dagar i Stockholm där vi strosade på och gjorde allt vi hade lust till att göra, allt som andan föll på. Jag tog massor av foton, med min super Samsung Galaxy Smash Flash mobil. Den har jättebra kamera. Nu när jag ska lägga in bilderna i datorn, här hos mor&far, då GÅR det inte??! Det är någon maskinvara som datorn inte har… VARFÖR ska det vara så komplicerat allting jämt och jämt?!

Nåja, vi får väl ta lite bilder härifrån istället – om jag kommer ihåg det. Jag sov i min barndoms kammare inatt och det var länge sedan jag sov så pass djupt och skönt, tills någon galning började kantklippa runt huset sitt här utanför  med en maskin som lät preciiiis som att någon stod med en moped utanför sovrumsfönstret och gasade och gasade och gasade på!!! Vad var det för gammal kantklippare han använde som låter på det viset? HÄR också… i den slumrande staden Lugn&Ro.!! Vilken fräckhet – det måste varit nån utomsocknes som inte känner till detta samhälles principer och lugn och ro – vid alla tillfällen…jäkla ytlänningar alltså!

Av någon anledning sitter jag knappt någonsin vid TV:n eller datorn när jag är här hemma. Jag vet inte varför det inte blir. Jag har faktiskt vissa rutiner, serier jag följer mm, men det är sällan tanken slår en att man ska sätta sig vid tv apparaten, liksom. Än mindre vid datorn. Så vi får väl se om det blir bättre uppdateringar här dessa dagar, eller om det forsätter i det sämre tecknet, som det varit den senaste tiden.

Gårdagen avslutades i alla fall med en omgång Chicago (ett slags pokerspel), man sover alltid så gott efteråt. Särskilt om man vinner! Vilket jag gjorde denna gången, för ovanlighetens skull.

Nu ska jag, Yomyom och Fadern till Skellefteå och inhandla diversiteter. Så nu ska man få se hur den stan har förändrats sen sist. 

  1. #1 av Svarten på 9 juli, 2012 - 09:39

    Hoppas ni får en riktigt skön semester i vackra norrland.

    • #2 av Marie på 9 juli, 2012 - 18:15

      Man tackar och bockar, Svarten

  2. #3 av Amina på 10 juli, 2012 - 12:08

    Alhamdullah salame, jag har undrat hur långt Ni har kommit, så det är skönt att se att Ni är framme:)
    Jag hoppa att Ni får en skön sommar och njut av att vara hemma igen. Hälsa Meriam och tacka henne för sist, flickorna har verkligen haft det roligt i Växjö.
    Kram

  3. #4 av Fatima på 10 juli, 2012 - 12:59

    Hälsa allihop från mig. Och som jag skrev, pussa på mormor & morfar från mig heeeeela tiden. 🙂 Så du vann? Gav du morfar en spark på smalbenet? 😉

  4. #5 av Camilla på 12 juli, 2012 - 13:02

    Vad roligt med semester hos föräldrarna. Hoppas att ni har det underbart skönt där uppe!

Kommentera

