Semesterplaner och storstädning

.

 

 

Vilka härliga dagar vi har just nu: det är mellan 23-26 grader varmt ute och man blir nästan lyrisk! Eller kanske utmattad..? Jag har inte helt definierat känslan än. Men det kanske är det fina vädret som gett mig sådan energi idag? Det är onsdag, och därav ledig. Jag började dagen pigg som en nötkärna, och innan klockan var nio hade jag skurat alla golv och städat köket samt vardagsrum. Sedan kom Gabriela över och började organisera garderoberna våra… hmmm… som om det behövdes :/. Jodå, det gjorde det. Verkligen!

När jag blev helt klar med badrum, toaletter och sovrum så la jag mig på soffan och satte på tv:n, tänkte att nu vill jag säkert vila resten av dagen så jag parkerar mig här! Men icke då. Var tredje minut kom jag på något nytt som var ogjort, steg upp och gjorde det och gick och la mig igen. Bara för att komma på något mer ogjort efter ytterligare några minuter…. så jag har gett upp nu! Sätter mig här vid datorn och printar lite istället, få se om min energi och städlust lägger sig lite. Jag tror inte det är alltför hälsosamt att (vilja) städa alltför mycket…

Juli månad är i alla fall vikt för Norrland! Jag och Yomyom åker iväg till Stockholm och ska göra staden som turister under 2 dagar. Det ska bli sååå härligt. Och Yomme har längtat så. Jag har beställt en resa där hon får göra några saker som hon aldrig förr gjort och länge velat göra: åka tåg en längre sträcka (Malmö-stockholm), bo på hotell (2 nätter i Sthlm alltså) och sedan åka tåg hela natten (natt-tåg till Jörn) och sova i egen kupé (med egen toa och dusch) hela vägen! Därifrån blir vi hämtade hem till Boliden där vi ska stanna i 20 dagar! Yippie! Sen får vi väl se vad vi hitt på för nanting i Estockholmo. Det vill jag helst ha helt öppet, man kan ju int planera allt i detalj, liksom. Det  blir däremot flyg hem igen – nå fler tågresor tror jag inte jag orkar med detta år – det blir ändå sammanlagt 16-17 timmar tågresa enkel väg.

 

.

Så här kommer vi sova hela vägen till Norrland – alldeles ifred – i 12 timmar! .

  1. #1 av annokas på 23 maj, 2012 - 18:47

    Låter jättehärligt:). Många kramar annokas

  2. #2 av Fatima på 23 maj, 2012 - 19:53

    Ni kommer ha så kul. Vill också!

  3. #3 av Erika på 23 maj, 2012 - 20:03

    Jaa… Så kul! Äntligen kommer ni upp 🙂

  4. #4 av Ala på 24 maj, 2012 - 00:23

    Vad härligt det låter =)

Kommentera

