Lediga dagar

Fyra lediga dagar i följd… hur fyller man dom måntro? Igår, måndag och Valborgsmässoafton, hade vi så tur att en av min dotters kompisar kom hem till oss för att spendera dagen. Solen lyste och det var ett fantastiskt väder, så jag tyckte att vi måste ”passa på” och vara ute. För nu när solen börjar värma, då börjar den stora ”passa-på”-årstiden ju. När man måste gripa varje soltimme i sin linda och passa-på att göra en massa saker – ute förstås. Så vi gingo till Folkets Park där de små fick åka karusell och äta karamell i ett par timmar. Sedan var jag så trött och slut, efter att ha beskådat deras åk att jag inte ens iddes laga mat åt dom, så vi gingo vidare till ett hak och intog en färdiglagad måltid var. SUPER!! Så fick familjen äta ”leftovers” istället, och vi voro alla glada och lyckliga åt det :)! Särskilt jag.

Min minsta, Yomyom, ville absolut gå till Pildammen och se majbrasan på kvällen. Jag gillar ju inte att gå dit, men den här gången så var det hennes bror, som blir mer och mer förståndig med åren, som opponerade sig och inte tyckte att hon skulle vara där och vältra sig bland spritångorna ifrån omgivningen. Så han såg till att göra en alldeles egen majbrasa till sin syster, här ute på gården. Så vid halvtio-tiden gick vi ut, Yomyom hade en kompis med sig också, och det blev minsann en brasa att titta på! Vi vände några korvar var när glöden var som bäst. Vindarna var ljumna och när elden slocknat gick vi in igen. Det var riktigt mysigt.

Idag har vi också eldat på. Jag och alla barnen mina åkte ut till Torup, Bokskogen, och grillade hamburgare och korv. Ingen grillkol hade vi utan det blev att jaga eldvirke i skogen. Tur man har en stor son och många barn som gör jobbet åt en nu för tiden. Han fick vara eldmäster även denna gången. Det har ju varit en superhärlig, strålande dag idag. Men nog vart det nalta kallt ändå därute i skogen. Så nu sitter man här och småhuttrar i märgen.

Innan vi åkte ut i skogen gick jag till min väninnas Beauty Salon och gjorde min andra omgång utav estetisk akupunktur med ultraljudsmassage och en hel massa annat. Det är HELT underbart! Hon är så jäkla duktigt. Man ligger där och blir ompysslad i ca 75 minuter under tiden man får lyssna på stillsam musik. Idag blev jag så himla pigg efteråt. Och jag ser verkligen skillnad på fårorna i ansiktet också… om det inte bara är inbillning förstås? Men jag tycker i alla fall mig se en skillnad. Min son vet verkligen vad man ska svara sin mor när hon frågar om han ser att rynkorna blivit mindre djupa: ”Mamma, jag har aldrig sett några rynkor i ditt ansikte, någonsin…”, fick jag som svar. Jag vet inte varför jag inte blev riktigt nöjd med det svaret… känns som om man nog inte ska lita på sina barns utsagor särskilt mycket….

Nåja, i morgon är det äntligen en blådag, så man ska upp tidigt och på jobbet. Det ska visst bli 18 grader och ljumma vindar i morgon också, så det gör att man ännu mer ser fram emot dagen. Men jag tror man ska försöka få bort röklukten ifrån grillningen innan man lägger sig så det är väl dags att ställa sig i duschen nu då, om man ska hinna lägga sig innan timmen är slagen. Se sådär, man hann med en lite uppdatering också! Tänk vad man hinner mycket bara man får lite energigivande massage  en stund :)!

.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

