Malmö runt på 100 luncher

Have You Tried Working Out During Your Lunch Hour

Jag har några kollegor, tre mycket trevliga herrar, som delar kontor på jobbet. De brukar gå ut och äta lunch varje onsdag tillsammans. Mysigt, har jag tyckt, men jag har inte tänkt att det varit ett ämne att fördjupa mig i precis. Men de har tydligen haft ett syfte med dessa luncher! De kom på för ett antal år sedan att de skulle prova olika luchställen i Malmö på ett nytt sätt och idag har de ätit hundra onsdagsluncher på lika många krogar, alla innanför kanalen och under hundralappen! Jag hade ingen aning om att det fanns så pass många luchställen innanför kanalen?! Men nu vet jag det.

Jag blev mäkta imponerad utav deras lilla ”mission”, och det sa jag åt dom. Jag blev inbjuden att delta i deras lilla experiment nästa gång… och jag antar kanske erbjudandet, någon gång. Jag är ju dock, faktiskt, ledig just på onsdagar men det går ju alltid att byta dag nån gång.

Gå in på Sydsvenska och läs om deras lilla lunchäventyr :)!

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

