Tankar och reflektioner och Resten av livet

För drygt en vecka sedan hamnade jag på en blogg av en kvinna, av någon anledning har jag för mig att hon bor i norrland någonstans, Jenny heter hon som för 1½ år sedan fick veta att hon har cancer. Den hade dessutom spridit sig i hela kroppen. I bloggen beskriver hon sina tankar och reflektioner runt sin sjukdom och jag önskar att jag hade hittat dit tidigare. Jag hann precis se ett inlägg publiceras:

”Vem vet hur det ska kännas då man ska dö? Jag vet inte, men som det känns nu (sedan i torsdags) så tror jag inte att jag har så länge kvar!!”

…skrev hon bland annat. Jag väntade och väntade på hennes nästa uppdatering, men den kom aldrig. Efter 4 dagar kom ett nytt inlägg, i torsdags:

”Idag, torsdagen den 9 februari 2012, klockan 08:15 somnade vår Jenny in för gott.  Jenny var lugn och rofylld i sin sista stund och omgiven av hela familjen.

Jag som skriver detta heter Lars och är Jennys man…..”

Inleds inlägget. Väldigt gripande, och inlägget har också fått över 280 kommentarer, så hon hade väldigt många läsare. Efter någon dag  öppnade hennes make, som nu är ensam med 2 barn, en egen blogg där han i sin tur tänker skriva ned sina egna tankar och funderingar kring livet efter sin frus död. Hon hade alltid vädjat: ”Snälla, glöm mig inte!”. Väldigt gripande att läsa både Jennys tankar och funderingar, även såhär nu i efterhand, och nu hennes make Lars blogg Lars-Resten av livet.

 Mor/mamma Jenny med sin son och dotter samt maken Lars
, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

