Home again

Jag såg Skavlan igår och programmet avslutades med detta fantastiska ljud. Vackert!:

 

  1. #1 av Hala på 11 februari, 2012 - 19:32

    Aslam aleikom!
    Jag klickar mig in i din underbara blogg då och då och har märkt att du har många kunskaper runt religionen mm. Jag har en fråga som jag hoppas att du kan och har tid att svara på: Är det sant att det är haram att lyssna på musik???
    Jag har hört det av vissa. Men jag ÄLSKAR musik, jag lyssnar alltid på musik (när ja pluggar, mår dåligt, mår bra, är nervös, har tråkigt, mm) och jag vet inte hur i hela friden jag ska sluta lyssna ifall det är haram:(.
    Tack i förväg! 🙂

    • #2 av Marie på 11 februari, 2012 - 23:39

      Wa aleikom salam Hala,
      Vad roligt att höra att du uppskattar min blogg! När det gäller musik så ÄR det faktiskt haram. Jag har fått frågan förr och jag antar att man hoppas att jag på något sätt ska kunna bekräfta eller rättfärdiga musiklyssnande, men det kan jag inte göra för då skulle jag vara en hycklare. Musik är tyvärr haram… :(. Jag älskar också att lyssna på musik och jag vet hur svårt det är att inte lyssna. Däremot kan musik användas som medicin mot sjukdom, depression, nedstämdhet mm… men då ska det ju vara musik som är bra för själen – inte sånt som skriker ut en massa fula ord mm… Jag ska själv försöka ”avprogrammera” mig från att lyssna på musik…. en vacker dag ! Men jag tror inte att det blir lätt :).

Kommentera

