A small update…

Blomma

Jag är inte precis nån hejare i att uppdatera bloggen om mitt eget lilla liv. Inte för att inget händer, utan snarare kanske för att det skulle bli en hel del skrivande – som jag inte har någon större tid, eller lust, med.

Man jobbar på, som vanligt, och min ”fritid”, som inte är särskilt fri tid egentligen om man får uttrycka sig lite milt – den är ofta fullspäckad. Men lite småkul hinner man ändå med lite nu och då. En jättemysig nyårsafton hos Stordotra har vi avnjutit hela familjen. Själv är jag inte mycket för allt detta firande till höger och vänster, och särskilt nyårsafton vill jag gärna vara hemma i mitt egna lilla krypin och mumsa. Men att vara hos sin dotter är väl nästan precis detsamma som att  vara hemma…? Hon är i alla fall så himla duktig på att piffa och puffa och dekorera och laga mat, och man blir så uppassad så det är väl bara en ynnest att slippa sitta hemma en sån kväll: då hade jag ju fått serva mig själv hela kvällen!

Jag är inte mycket av en biomänniska, jag tycker det är sååå himla jobbigt att behöva sitta stilla under en heeel film och titta på varenda bildruta som passerar revy. Jag brukar ställa mig upp och dola på i köket, minst var 7:e minut när jag ser ett program på TV. Och jag trivs med det. Men igår var jag i alla fall på bio, med de 2 äldsta döttrarna. Och såg en riktig film den här gången. De få gånger jag senast varit på bio har varit  när jag liksom ”uppoffrat” mig för den yngsta dottern och sett en barnfilm.

Vi såg Paranormal Activity 3. Jag är inte mycket för romantiska komedier och dylika dramer och sånt smet, det ska vara lite action eller läbbigt värre, annars blir jag svårt uttråkad. Och den här filmen får väl kategoriseras  bland de läbbiga, antar jag.

Yomyom var bannlyst, eftersom mina 2 äldsta döttrar är fruktansvärt fåniga när det kommer till skräckfilmer, och jag är rädd att hon blir som dom: de får typ svåra sömnproblem, vågar knappt vara ensam hemma om det blir lite mörkt och blir hispiga värre: ändå ser de hela filmen med handen framför ögonen, och då och då särar dom på något finger så att de kan skymta ett par bildrutor då och då. Tala om bortkastade pengar… men se filmen, det ska dom!! Jag vill inte riskera att lilldotra ska vara lika blödig av att se sånt, det händer ju ibland att hon behöver vara hemma ensam ibland efter skolan.

Jag har TV4Guld-kanalen. Av en enda anledning: under december-januari visar de varje år, varje kväll, Columboavsnitt. Jag har haft kanalen nu i ett halvår utan att ha behövt kanalen, förrän nu. Och jag avnjuter varje avsnitt så ofta jag kan, men av någon outgrundlig anledning så har jag nästan alltid ett oerhört viktigt ärende utanför huset på preciiis den tid som man visar avsnitten- vid 18.25-20.00!! Det är irriterande!! Visserligen har jag redan sett de allra flesta avsnitten, men då jag är gammal och senil så kommer jag ju inte ihåg händelsernas gång i något avsnitt. Inte ofta man är glad och tacksam för sin glömska, men i just detta fall är jag det :)!

Idag har jag varit ledig, och i morgon är det ju en röd dag, så det blir en himla massa ”fritid” denna helg, stackars jag…

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

