Guds lejon

.

.

”Min Herre, jag dyrkar inte Dig i rädslan för Ditt helvete,
                         inte heller för att jag vill ha Ditt paradis.
                                      Jag dyrkar Dig eftersom jag har funnit Dig
                                                 värdig tillbedjan”

/ Imam Ali

  1. #1 av Din syster i Islam på 2 januari, 2012 - 20:56

    Tack så hjärtligt för denna fina sägelse. Tänkte bara snabbt fråga ifall (swt) inte står för ”subhana wa ta’ala” som man säger efter Allahs namn? Efter Imam Ali’s namn har jag för mig att man brukar säga (as) dvs ”aleihe salam”…

    • #2 av Marie på 2 januari, 2012 - 22:34

      Ja jag tror faktiskt det, förstår inte hur det hamnade där, bra du påpekade det, tack ska du ha 🙂

Kommentera

