Lite vett och etikett i tunnelbanan

När jag bodde i Stockholm åkte jag ju förstås tunnelbana, 2 gånger varje dag; fram och tillbaks till jobbet. Där kunde man få se folk göra allsköns morgonbestyrer om morgnarna, vare sig man ville eller inte. Det äckligaste jag visste var när folk satt och klippte naglarna där – i tunnelbanevagnen!! Sååå äckligt, jag fick kväljningar kan jag säga! Den här skylten hade jag gärna tryckt upp i ansiktet på dessa personer.

.

Subway Etiquette posters — ANIMAL

Skylten är en av flera i en slags undergroundkampanj, som du kan se mer av här.

  1. #1 av Svarten på 20 november, 2011 - 19:07

    Skyltar med denna text var vanliga på bussarna i Malaysia: http://tinyurl.com/6tbs6uz

    • #2 av Marie på 20 november, 2011 - 21:21

      Så jäkla bra! Sånt där kunde man gott och väl använda sig utav även här i Sverige, det kanske skulle få några att avstå från dessa otidigheter…?

Kommentera

