Uppdatering

https://i2.wp.com/sebastiankrantz.myshowroom.se/files/2011/03/tecknad-kvinna.jpg

 

Jag längtar verkligen till att börja jobba. Så att man får vila ut litegrann. Jag har nu varit arbetssökande sedan 2 april och jag förstår inte varför jag inte får en stund att bara sitta stilla – att bara vara. Heeela dagarna är jag igång, men det som jag VILL göra, det blir det aldrig tid med. Allt känns rörigt och kaosaktigt.

Men nu har jag, inshaAllah, fått jobb i alla fulla fall. Tack och lov, pris och ära tillkomme Gud för detta….!!! Äntligen! Har varit ”ledig” i 6 veckor nu, trodde nog det skulle gå snabbare måste jag säga. Nu kanske jag får lite mer ordning på dagarna, det brukar bli så, tycker jag, när man har jobb: att man liksom får mer struktur på sin tid.  Jag brukar ju göra en lista, om kvällarna, på vad jag ska göra nästa dag – alltid har jag mellan 6-10 uppdrag. Och det är bara för familj och hem!!! VARFÖR??!

Några fasta punkter jag har är förstås sonen som ska övningsköra så ofta som möjligt. Med naglarna nedbäddade i instrumäntbrädan och hjärtat i halsgropen, har jag offrat mig själv: för den goda sakens skull. Sedan har Yomyom börjat träna en fantastisk träningsform mellan 3-4 gånger i veckan, som jag skjutsar henne till. Sen är det ju allt: ”Efter som du ändå är ledig i morgon- kan du då göra det här, ochdetdärochdethäroch….” Och så är där förstås den eviga matlagningen – familjen envisas med att de absolut ska äta vareeeviga dag… räcker det inte med lite smör och knäckebröd?! 

Nåja, man får väl bita i det sura äpplet och kavla upp ärmarna. Idag är det onsdag, vilket innebär fisk: enligt gammal irakisk tradition. Det är en bra tradition, då behöver jag inte stå och klura ut vad man ska laga för mat idag – bara å håva in en fisk i ugnen, eller steka upp den på platta, lite sås och potatis till: så är alla nöjda :)! Det jobbiga är nämligen inte matlagningen, det är snabbt avklarad. Det jobbiga är att dagligen komma på VAD som ska lagas.

.

  1. #1 av Amina på 12 oktober, 2011 - 19:41

    Grattis Marie, hoppas du ska trivas på det nya arbetet. Saknar dig…

    • #2 av Marie på 12 oktober, 2011 - 20:02

      Same here, same here… miss you much, dear. Tack så mycket. Jag tror nog jag kommer trivas stort, inshaAllah :)!

  2. #3 av Micke på 13 oktober, 2011 - 00:08

    Hjälper aldrig din make till med hushållet ?
    Micke

    • #4 av Marie på 13 oktober, 2011 - 07:06

      Jodå, Micke, tack för omtanken. När han kommer hem från sitt 12-timmars, mycket tunga, jobb som åkeriägare så gör han det han kan…

Kommentera

