Ett litet snabbt

Min lilltjoppa, Yomyom, har börjat blogga igen. Hon är flitigare än jag dessa dagar. Hon är verkligen duktig när det gäller att fasta. Hon måste ju inte fasta, men insisterar å det grövsta :)! Men i förrgår mådde hon inte så bra, så jag förbjöd henne faktiskt att fasta under gårdagen. Jag tror det var lämpligt, för idag mår hon bättre, det syns verkligen. Tänk att hon är utan mat och dryck från kl halv tre på morgonen till ca halv tio på kvällen! Både jag och min man bara tittar på varandra och vet inte riktigt vad vi ska göra, men vi säger åt henne att hela tiden att hon kan dricka något när som helst, men jag tror inte hon uppskattar våra erbjudanden. Hon VILL ju verkligen fasta.

Helt otroligt alltså, så bra det har gått hittills med fastan  – trots de långa dagarna. Men det är ju Ramadan månad också och av någon outgrundlig anledning så brukar det vara enklast att fasta under denna månad. Gud vet hur mycket man måsta fasta Qadha under vintern, men trots de kort vinterdagarna, så är det fruktansvärt svårt med fastan då – bara för att det inte är Ramadan månad. Så den som säger att det inte skulle vara något särskilt med denna månad, har aldrig prövat den :)!

 

 

  1. #1 av Ala på 6 augusti, 2011 - 00:59

    Tack kära du för kommentaren.
    Meriam är så himla söt, mashallah så starkt av henne att fasta. Jag tycker att barn förvånar mer i uthållighet när det gäller fastan än äldre. Må Gud stärka henne.

    • #2 av Marie på 6 augusti, 2011 - 15:15

      Ja, Ala, eller hur… det är otroligt ibland vad de kan uppbåda. I mina egna svaga stunder så hämtar jag styrka i att se henne att hon orkar – då MÅSTE ju jag orka, vad är jag för vekling annars?! Och det känns också ganska snabbt bättre efter den tanken.

Kommentera

