Välkommen sol!

https://i2.wp.com/kulturbloggen.com/wp-content/uploads/2010/04/solen.jpg

 

Wihooo! Äntligen ser vi solen! Till min stora förvåning så tittade den fram idag – och har stannat ända tills nu på kvällen… det är så man håller andan, för annars kanske den glömmer bort sig och smiter iväg igen.

Bara för solens skull kunde jag inte komma hem från jobbet och stanna inne, så jag tog med mig min Yomyom i bilen och har spenderat 3 timmar på att raggar runt i stan :D. Först till Pildammsparken och strosa runt lite, en glass slank visst ned där också. När Pildammarna blev tråkiga fortsatte vi och stannade lite där vi kände för det, strosade runt – och slutligen blev det ett besök på McD.

By the way: vad man känner sig oljig och äcklig efter man ätit på det stället. Varje gång jag äter där (kanske 3-4 ggr/år) så lovar jag mig själv att inte äta där igen. Men det ÄR ju så himla enkelt, och när man är lat så väljer man – av någon anledning – the loosers meal… så även denna gången :(.

Nu känns det helt okej igen, huvudvärken som suttit som en smäck runt huvudet, både på mig och Yomyom, under 10 dagar med lågtryck – är helt väck! Tack gode Gud för det! Jag brukar aldrig ha huvudvärk annars, så det har varit rätt ovanligt.

Om vädret fortsätter så blir det, inshaAllah, ett åkband på Folkets Park i morgon. Ja, inte för mig då, utan Yomyom – och förhoppningsvis hennes kompis Lill-Yom med tillhörande moder. Kanske någon fler också, the more the merrier – som det heter.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

