Lördag

Igår kvällst blev vi hembjudna till vår dotter Fatima med make på myskväll, så vi var där och våldgästade dom till sent om sider. De fick mig till och med att sitta och titta på en hel film – ända till ”the bitter end”! Jag har sällan tålamod att sitta och se en hel film sådär, men den var faktiskt bra. Det kanske hjälpte. En mysig myskväll var det i alla fall :).

Idag har jag lyssnat på norska nyheter hela dagen, de som sänts på svensk TV. Norskan är ett sånt vansinnigt vackert språk och det fastnar i mitt medvetande så fort jag hör det – nu har jag ju lyssnat hela dagen på detta språk, så nu kan jag knappt tänka på svensk längre. Jag pratar norsk också och min Yomyom klagar: ”Men MAMMAAA! SLUTA!! Prata svenskA!” ….. men vem vill det?! När man ju kan snakke norsk?!

Jag har varit så upprörd hela dagen över det som hänt det norska folket och jag har därför varit tvungen finna på ett sätt att få utlopp för min upprördhet. Så jag har ägnat dagen åt att skura upp huset! Bästa medicin och terapin, kan jag säga. Jag känner mig lite lättare nu, och dessutom är det rent här hemma – så länge omgivningen låter det vara så, vill säga.

Efter det som hänt i Norge så är ju vår nuvarande ”problematik” här i Sverige oerhört tunn, men jag bara MÅSTE vara en typisk svensk och klaga på vädret: VAD är det som pågår egentligen?! Det känns som solen har blivit grå. Den har i alla fall inte synts till på evigheter och det strilar regn konstant. Och när det inte gör det, så är luften ändå så fuktig så det gör precis detsamma om det regnar eller inte! Det är precis som under vintern – man kan ingenting hitta på utomhus. GAAAH!

Men nu är jag så otroligt trött och ledbruten efter min ”terapi” idag, så jag bara längtar att gå och sova. InshaAllah, finner vi på något kul i morgon – trots trista vädret: bio kanske? Tror jag ska fråga Yomyom om där finns någon kul film hon vill se.

https://i2.wp.com/missbina.blogg.se/images/2010/regn_96313337.jpg

  1. #1 av Jassim Ahmadi på 23 juli, 2011 - 20:15

    Salam

    Munajat Shabaniyah, Shabanåkallor.

    Wa salam.

    • #2 av Marie på 23 juli, 2011 - 20:23

      Salam Jassim, tack för den.

Kommentera

