Söndag

https://i2.wp.com/images.staticjw.com/jbc/jbcstad/cleaning-lady.gif

Helgen har rusat förbi, och jag tänkte sätta mig ned och uppdatera mina läsare lite om mitt ”superspännande” liv…. men jag kommer inte ihåg vad i h-e jag gjort under helgen, eller veckan som gick alls. Börjar man bli senil redan?!

Men söndagen (idag alltså) finns i alla fall i huvudet: frukostlagning, matlagning, städning, möblerat om och flyttat möbler från olika rum. Tvättat 2 veckors lagrad tvätt. Jag har inte suttit still en enda minut. Ja, kanske när jag åt då, vid 19-tiden….

Och sist men inte minst så har Fatima m make varit hit ikväll och tagit adjö, för de reser utrikes i morgon. Nalta gruveligt, att dotra ska resa med maken sin till utlanne förstgånga. Men han tar nog väl hand om henne, på samma sätt som hennes mor skulle :)!

Eftersom det är jobb i morgon, så borde jag ha legat och sussat i säven redan vid 21.00 tiden – nu är klockan snart 23.00. Istället sitter jag här vid datorn. Det här duger absolut inte. Det är så jobbigt nu på sommarhalvåret att man ska upp vid tretiden (än så länge) för att be morgonbönen. Det är så mycket bättre på vintern, då man kan be sobeh när man ändå stiger upp vid 7-tiden på morgonen. Därför vill jag verkligen sova i god tid, för att vara pigg på morgonen – trots sömnavbrottet på natten. Så blir det nog inte i morgon dock.

Men efter föregående vinter så föredrar jag detta avbrott mitt i natten, och får dras med soligt väder på dagen – än en smällkall mörk vinter. Jag känner att jag blivit allergisk mot vinterhalvåret. Förr tyckte jag i alla fall lite grann om den, men inte längre.

I morgon är det alltså jobb, sedan hem och ställa sig vid spisen på en gång och laga middag och sedan fortsätta att putsa på huset inför sommarhalvåret. Jag känner att vårstädningen kommer att ta evigheter detta år. Men putsat fönster har jag i alla fall lyckats göra under veckan som gått – det kom jag ihåg nu! Och det är andra gången jag gjort det sedan vi flyttat hit (där vi bott i 5 år nu…. skandal!

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

