Är Usama bin Ladin död?

https://i0.wp.com/www.bt.se/multimedia/dynamic/01484/Usama_bin_laden_1484022c.jpg

Det har nog inte undgått någon att Usama Bin-Ladin sägs ha blivit dödad. Det låter ju alldeles fantastiskt bra. Det tog alltså 10 år att få ihjäl den jäveln!…?

Det konstiga är dock att han sägs ha blivit begravd redan – till havs har man dessutom valt att begrava denne ökenräv. Jag tycker att det är ytterst besynnerligt tillvägagångssätt. Om en sådan viktig person på dagens politiska scen har gått och dött, så vore det rena vansinnet om man inte dokumenterat honom och dessutom bör ett helt uppbåd utav människor, särskilt muslimer ha fått bevittna hans kropp samt dumpningen till havs.

Det finns ingen som kommer att hålla för troligt att han skulle vara död annars. När jag själv hörde denna nyhet idag på jobbet så tänkte jag bara: ”Sure…”. Så att om USA skulle dödat honom, och sedan ”begravt” honom till havs – utan ett uppbåd utav vittnesmål, så kommer (när nyhetseuforin över historien lagt sig) ingen att hålla för givet att det finns någon sanningshalt i detta. USA har ljugit alltför många gånger för att komma undan med sånt här.

Om man säger sig arbeta för att stoppa al-Qaida så vore det första man gjorde att visa upp hans döda kropp – men hittills verkar inte det ha varit det primära målet i kampen om att döda Usama. Nåja, vi får välan se vad de har att visa upp de närmaste dagarna….

Varför kan man inte köra med öppna kort? Inser de inte att de själva skulle vinna i längden?

  1. #1 av Mona på 2 maj, 2011 - 16:59

    Jag trodde inte mina öron när jag hörde att han har dött!! blev riktigt glad! Men jag är fortfarande skeptisk till om han verkligen är död eller om USA har kokat ihop nån lögn elr nåt. Varför inte visa upp bild på Usamas lik elr nåt? det är dem ju duktiga på att göra i normala fall så sadistiska som dem är.

    • #2 av Marie på 2 maj, 2011 - 18:19

      Ja, Mona man börjar ju undra… nog brukar de vara sadistiska men i detta fall är det nödvändigt att visa upp hans döda kropp. Om man verkligen vill försvaga en terrorgrupp så ska man visa upp deras ledare som död. Det brukar vara bra medicin för att splittra en sådan organisation.

  2. #3 av Beslöjad på 2 maj, 2011 - 19:58

    Hej Marie!

    Först och främst så vill jag tacka dig enormt för den värmande kommentaren. Jag finner inga ord! Att jag är en inspirationskälla för andra, det är helt otroligt. Jag är stolt och förblir stolt över min slöja. Haft den sedan 7års åldern. Men för drygt ett år sedan beslöt jag mig för en makeover till en riktig ”hijabist”. Bort med byxan och fram med kjol, klänning och abaya. Absolut bästa beslutet jag fattat i hela mitt liv!

    Du ska ha detta klart för dig, jag blir så himla berörd när jag träffar på svenska kvinnor som har underkastat sig själva till Allah. Det är något stort, obeskrivligt och vackert. Jag känner mig otroligt hopplös när jag vill ge dig feedback.

    Liksom alla muslimska bröder och systrar så inkluderar du i mina böner. Må Allah öppna alla lyckans dörrar för dig i detta liv och nästa liv. Take care!

    • #4 av Marie på 2 maj, 2011 - 21:21

      Beslöjad: Tack allra ödmjukast för dina fina och upplyftande ord.

      Men vad menar du med att du känner dig hopplös inför att ge mig feedback? Jag är inte bättre, eller mer värd, än någon annan. Man är inte bättre än de syften man har och jag tror nog de flesta har rätt så bra syften inför sina gärningar, liksom du har :)!

  3. #5 av savaism på 5 maj, 2011 - 13:51

    Ja, det låter faktiskt mycket misstänksamt att en man som varit jagad i 10 års tid plötsligt blivit hittad, dödad och dumpad i havet. Och detta dessutom inom 24 timmar pga ”muslimska seder”.

    Aldrig förr har man varit så mån om att ta muslimers intressen i hänsyn, varför sker det plötsligt nu?! När det dessutom gäller världens mest hatade man…

    • #6 av Marie på 5 maj, 2011 - 15:34

      Ja savaism, om de nu vill visa hänsyn till muslimer seder så borde de väl låtit muslimer – som hade den viljan (familjen kanske) – få förrätta begravningsbönen för honom också?

      Dessutom har de hunnit ta hans dna och bekräftat att det är hans – inom ett dygn! När man, normalt, testar dna vid brottsutredningar tar det mellan 1 -3 månader att få svar. Men de har inom ett enda dygn fått bekräftat att det är Usamas dna….??!?! Hur konstigt är inte det?

Kommentera

