Härlig påskhelg

Bild: Camol

Vilken härlig påskhelg vi har haft, tack vare denna fantastiska sol – tror jag. Libanesisk frukost i Torup i fredags, i lördags var vi bjudna till min dotters svärfamilj till en härlig påskmiddag där vi sedan satt ute och drack kaffe i den soliga trädgården.

Igår (måndag) stack jag med tillhörande make, och alla barn med deras respektive, till ”Arabiska Viken” och grillade. Det var försmäktande hett här utanför vårt hus, men när vi landade i Sibbarp så var det faktiskt kylslaget – det är ju faktiskt vid havet, men jag hade ändå inte väntat mig att det skulle vara småkyligt. Nåja, det blev tillräckligt hett allt vad timmarna gick, så det faktiskt brände i skinnet.

Men ja jaaaabe! Vad trött och sliten man blir utav att sitta ute. HUR kan det vara så? Är det bara jag som har blivit gammal och inte längre tål hur mycket sol som helst på en och samma gång… eller är det friskluften som kanske tynger?!

Jag vet då inte, men jag har varit som en degklump i alla fall varje gång jag kommit hem från att ha suttit ute i solen. Idag har jag suttit på kontoret, det gick bra, men så exponerades jag ju av en hel massa sol igen på hemvägen. Så nu är jag degig IGEN! Jag har inte tid med sånt här degande. Har mycket att göra och lite tid. Men jag är ändå tacksam för dessa glada soliga dagar, när man sitter och degar i soffan så är man ändå en lycklig degbit, tack vare denna nya ljusa tid – efter den mörka, kalla och supersnöiga vintern. Jag känner att jag vill göra SÅ MYCKET den här sommaren….

  1. #1 av Zaynab på 26 april, 2011 - 22:42

    Blir du liten av att sitta ute? :D:D

    • #2 av Marie på 27 april, 2011 - 15:08

      Nämen så fånigt alltså.. det är ju sssssliiiiten jag blir ju. Bara det är ju ett bevis på hur sliten och slut jag varit :D. Tack för att du uppmärksammade det i alla fall, Zaynab.

Kommentera

