Finns det verkligen inte dåligt väder?

”Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder” heter ju ett supertöntigt svenskt talesätt…. ja jag tycker det är ett uselt ordspråk.  Jag var dock idag tvungen att överbevisa mig själv då jag inte promenerat eller tränat på flera dagar nu.

.

Så jag klädde mig i 3 dubbla lager kläder, plus en vinterkappa i ull och som avslutning en regnjacka av militärtyp… sedan slängde jag mig ut i störtregnet. Det var förfärligt. Jag gick en mindre runda, 4.2 km blev det, men jag kände mig oerhört moloken hela vägen. Jag fick verkligen tvinga fram varje fot framför den andra – i FYRA HELA kilometrar!!!

.

Nu VET jag att det visst finns dåligt väder. Ingen kan säga att jag hade dåligt med kläder i alla fall, det var precis så trist som det usla vädret förebådade. Men jag brände i allafall nästan 400 kalorier så nu kan jag äta glass med gott samvete ikväll… eller chips eller popcorn eller varför inte en massa godis? Om jag nu hade något dylikt hemma förstås.

.

Min andra tanke med promenaden var att ta med mig VISA-kortet så jag kunde köpa hem något gott på hemsvängen, men det glömde jag ju. Och jag vill absolut inte ut igen….. så trots de förbrända kalorierna blir det nog inte annat än knäckebrödschips i kväll också! Trist. (det värsta är att ciggen är slut också, men det talar vi tyst om)

.

Tur jag är himla trött idag och ska jobba tidigt i morgon bitti, så det blir en tidig kvällning. Om det bara inte vore CSI-kväll… kan ju inte lägga mig förr’n efter 22.00 bara för därför. CSI-kvällar är heliga, trots att Gil Grissom lämnat serien – en ren skandal i mina ögon, men jag ”offrar” mig i alla fall och ser serien även utan denne Grandmaster inom CSI genren.

  1. #1 av camol på 26 oktober, 2009 - 22:55

    Oh ja, det FINNS dåligt väder! Usch ser inte alls framemot ”vintern” här i söder. Kallt blåsigt och regn är mycket kallare OCH sämre väder än 10 minus och snö… Där är norrland bättre! 😉

    • #2 av MammaMarie på 26 oktober, 2009 - 23:05

      Ja, i norrland är kylan ”varmare” liksom. Den går inte in i ben o märg som här nere. Jag minns inte att jag någonsin frös så mycket i min barndom där uppe som jag gör här i Sveriges södraste delar.

  2. #3 av Maryam på 27 oktober, 2009 - 19:12

    Alltså jag skrattar nästan varje gång jag läser dig blogg. Haha! Men jag håller absolut med dig i att det finns dåligt väder, riktigt dåligt skitväder. Visst kan det vara så att det är ruskigare kyla ”neröver”… men det kan ju faktiskt vara så här också.
    Jaja, det är bara att kämpa på och hoppas att man överlever. Huvva. Jag är inte någon som älskar mörkret speciellt mycket så jag ser inte framemot tiden månaderna som kommer. Men inchallah, så kommer det att gå det också.
    Ha det gott!

    • #4 av MammaMarie på 27 oktober, 2009 - 21:21

      Maryam:
      Ja du, jag avundas verkligen inte er där uppe i mörker o kyla. Har precis hört att ni haft så mycket regn så att det mesta av snön försvunnit. SNÖN!!! Har ni haft snö redan!? Stackars, är det enda man kan säga. Då måste det vara flera stycken minusgrader hos er. Fast som jag tidigare sagt så är kylan ”varmare” där uppe än här nere i alla fall. Här är njurarna djupfrysta redan vid +8 grader. Lycka till i mörkret.

  3. #5 av Fatima på 28 oktober, 2009 - 19:05

    HAHAHAHA! Jag sitter här och grinar av skratt, bilderna jag fick av dig i regnet med din hemska militär dräkt var bara to much. :’)

    • #6 av MammaMarie på 28 oktober, 2009 - 19:19

      VA? Vad menar du?! Vadå hemska? Menar du att jag inte är chic i den?

      När jag först läste din kommentar tänkte jag ”VA! finns det bilder!? På mig … när jag promenerar?” fick lite hicka där, men så förstod jag att du menar ”mental pictures”…..Tack GUD! för det….

Kommentera

