Läckage

————————————————————————————————-

Sedan i fredags har vi en vattenläcka från taket hos oss. På eftermiddagen kom Yomyom och frågade varför det rann vatten ifrån taklampan i köket??!! Jag gick in i köket och där var hela golvet täckt av vatten. Det droppade från taklampan – som hon sa. Jag förstod att det måste vara något fel hos grannarna. Så jag ringde G4S för undsättning – som man ska göra utanför ordinarie arbetstid.

Det visade sig att de – grannen – har en läcka ifrån kranen i lilla toaletten. Dom blev tillsagda att inte använda den på hela helgen, sedan skulle behörig man komma och inspektera skadorna på måndag. Han sa till mig att det skulle sluta läcka efter ca en timme.

Nu är det dock så att det läcker fortfarande så det har runnit vatten i 2 hela dagar! Jag gick upp till grannen och påpekade att det fortfarande läcker ner till oss. Dom bedyrade heligt och bestämt att de inte använt toan sedan i fredags…

Inte för att jag behöver bekymra mig alldeles mycket, det är ju inte min fastighet (älskar att inte bo i egen villa). Men det är jobbigt med allt vatten i köket, som dessutom – när jag står där o lagar mat – droppar ner på mitt huvud och på ryggen. Nåja, i morgon kommer dom o inspekterar skadorna…. och nu är det en halvtimme kvar till fotor, kanske dags att laga maten.

———————————————————————————————–

  1. #1 av Fatima på 6 september, 2009 - 23:13

    Haha fy vad jobbigt.. 😛

  2. #2 av camol på 8 september, 2009 - 00:03

    aaa lät inte alls roligt! hehe speciellt om det droppar direkt på dig. usch hoppas det är fixat nu.Föresten du skrev att du börjat på praktik, blir nyfiken på vad det är du gör 🙂 ha det bra!

Kommentera

