En solig dag!

______________________________________________________________
______________________________________________________________

En fantastisk morgon mötte mig när jag vaknade kl 6.30
. Det visar sig att hela dagen tydligen ska bli lika solig o skön. Så man borde passa på att vara ute o njuta, antagligen är det – som alltid när det är soligt – ett snabbt övergående väder.

Men det går ju inte. Man har ju en sån där lite grej... vid sidan om liksom… som heter familj!!! Och den ska man ju ÄGNA SIG åt med liv o lust, eller hur!?

Min dotter tänker gifta sig o en massa folk kommer att vara hos oss under den dagen. Så vi behöver mer plats, så den överbelamrade balkongen måste städas. Och det är inget litet projekt, då alla har använt den som förråd hela vintern – allt som vi inte velat se inomhus har skuffats dit ut, obönhörligt. Det straffar sig nu, då balkongen är enormt stor och ingen har missat en enda liten kvadratmeter att fylla! (måste medge att jag själv inte är riktigt oskyldig i detta brott).

Så nu när balkongen är tom o dammsugen, så ser hemmets innanmäte ut som ett förråd istället… vet inte vilket som var bättre…därför måste ju huset städas istället. Det känns helt hopplöst, i vilken ände ska man börja? Tror jag kastar ut allt på balkongen igen o låser balkongdörren för gott…

Sedan måste jag handla. Min ende son har den äran att fylla år imorgon, den 4e april. 18 år till o med. Han avskyr den uppmärksamhet som man får vid sådana tillfällen, så han har strikt avböjt varje försök av mig de senaste 6-7 åren att ha någon form av fest eller kalas där jag bjuder in hans vänner o bekanta som tittar på honom när han öppnar sina paket.

Bara för därför så ska jag bjuda hit ALLA hans bekanta på en ”Surprise party” (!!!) på hans stora dag. Han kommer att skämmas ögonen ur sig… och det kommer att bereda mig mycken lycka och munterhet. Man måste verkligen ta varje tillfälle i akt att roa sig själv nuförtiden, då ingen annan gör det.

Så – även denna fantastiska o soliga dag är jag upptagen ända tills solen gått ned med att ägna mig åt familjen.

  1. #1 av pinglan på 3 april, 2009 - 15:31

    Du låter som värsta roliga mamman! Vem skulle inte vilja ha ett suprise party???:D

  2. #2 av Bahlool på 3 april, 2009 - 16:18

    hahah du är hemsk..jag har också sen många år förbjudit någon att uppmärksamma min födelsedag..det har lett till att jag själv inte vet hur gammal jag är hahah

  3. #3 av pappa B på 3 april, 2009 - 18:26

    Det tycker jag är en lysande idé. både överraskningen och tiden med familjen. Jo du förstår jag har faktiskt en översättare från Google på min sida. Du kanske kan pröva, jag vet inte riktigt hur den översätter men något skall väl gå fram.Roligt att du gillar min blogg, din går inte av för hackor heller. Ser fram emot att få flera muslimska män och kvinnor som bloggbekanta.kram

  4. #4 av mammamarie på 3 april, 2009 - 18:42

    Bahlool, Men dina systrar verkar ju ibland ha ett horn i sidan av dig. Dom borde ju i så fall passa på att fira dig stort o grandiost varje år, o bjuda så många som bara möjligt är. Det skulle jag gjort, om inte annat så för att få se dig pinas!!!

  5. #5 av mammamarie på 3 april, 2009 - 18:44

    Pinglan: Jo visst är jag superkul! Synd bara om mig som har en humorbefriad familj. Dom tycker inte alls jag är speciellt kul…fattar inte varför

  6. #6 av mammamarie på 3 april, 2009 - 18:47

    ALLA muslimska män o kvinnor som läser min blogg:Gå in på pappa B:s blogg o läs. En fantastiskt glad o trevlig man i sina bästa år. han är faktiskt SVERIGES GLADASTE MAN!!!http://www.ojohan.blogspot.com/

  7. #7 av Bahlool på 4 april, 2009 - 08:59

    mamma de vet att jag tål allt..förutom just det med åldern 😛 så de vågar inte gå över den gränsen muahah..fear Saddam number one!!

Kommentera

